RAZNE TAKTIKE

Prevaranti na internetu najčešće se predstavljaju u ime ovih tvrtki

29.05.2024 u 19:50

Bionic
Reading

Prijevare temeljene na oponašanju Microsofta rezultirale su krađom 60 milijuna američkih dolara u SAD-u

Američka tvrtka Best Buy, posebno njen brend Geek Squad, i div e-trgovine Amazon najčešće bivaju korišteni za pokušaje prijevare usmjerene na potrošače u Sjedinjenim Državama.

To je objavila američka regulatorna agencija Federal Trade Commission (FTC), pritom ujedno pozivajući potrošače općenito na oprez kad dobiju poziv ili e-poruku u kojoj se netko predstavlja kao poznata robna marka.

Njihov se zaključak temelji na podacima iz pritužbi podnesenih FTC-u tijekom 2023. godine. U tom je razdoblju zabilježeno 52 tisuće izvješća u kojima se spominje prevarante koji su se lažno predstavljali kao Best Buy i njegov brend tehničke podrške Geek Squad.

Zaprimljeno je još 34 tisuće prijava o prevarantima koji se lažno predstavljaju kao Amazon, kao i oko 10 deset tisuća onih koji su pokušali zlorabiti PayPal. No, najveće gubitke nanijeli su prevaranti koji su oponašali Microsoft i pružatelja nagradnih igara Publishers Clearing House.

Prijevare temeljene na oponašanju Microsofta generirale su tek 7.000 izvješća, ali aktivnosti su rezultirale krađom 60 milijuna američkih dolara.

Raznovrsne taktike

FTC upozorava kako prevaranti služe raznim taktikama. Recimo, lažna e-pošta Geek Squada govori vam da će se računalni servis za koji se nikada niste prijavili uskoro obnoviti - u iznosu od nekoliko stotina dolara.

Microsoftove prijevare počinju s lažnim sigurnosnim skočnim upozorenjem na vašem računalu s brojem za poziv za pomoć, dok pozivi iz lažne Publishers Clearing House kažu da ćete morati platiti naknade za preuzimanje dobitaka od nagradnih igara.

U travnju su u FTC-u primijetili kako prevaranti sve više koriste e-poštu i tekstualne poruke umjesto tradicionalnih telefonskih poziva kako bi ciljali na žrtve koje ništa ne sumnjaju u pokušajima lažnog predstavljanja.

Prema njihovim uvidima, ljudi su najviše novca izgubili na prijevarama koje su započele na društvenim mrežama, najčešće Facebooku i Instagramu.

Također su najčešće prijavljivali prijevare u online kupnji koje su počele s oglasima na društvenim mrežama. Kako bi izbjegli prijevaru, trebate tražiti znakove u e-poruci ili tekstualnoj poruci koji pokazuju da se radi o lažnjaku. To može uključivati zahtjev da posjetite web stranicu koja dolazi s neslužbene domene sumnjivog izgleda.

Mnogi pokušaji lažnog predstavljanja također koriste osjećaj hitnosti, a FTC upozorava kako samo prevaranti tvrde da postoji samo jedan način plaćanja, pa stoga i to može biti znak za uzbunu, piše PC Mag.