Izjavu da internet i privatnost ne idu zajedno, odvjetnik Facebooka dao je samo dan prije no što je izvršni direktor tvrtke Mark Zuckerberg na sastanku dioničara poručio kako želi izgraditi 'društvenu platformu usmjerenu na privatnost'
Da na društvenim mrežama ne bi trebalo očekivati privatnost, odvjetnik Orin Snyder utvrdio je na saslušanju zbog pristupa Cambridge Analytice podacima o korisnicima Facebooka.
'Ne postoji invazija na privatnost jer privatnosti nema', rekao je Snyder, pokušavajući uvjeriti suca da odbaci tužbu. Odvjetnik je tvrdio da su korisnici dali pristanak za dijeljenje svojih podataka trećim stranama.
Snyderova argumentacija kosi se s Zuckerbergovim govorom na sastanku dioničara Facebooka; govora u kojem je su šefu Facebooka slatke riječi o zaštiti privatnosti korisnika iz usta ispadala kao najslađi bomboni.
'Jedna od velikih tema, za koju ćemo se zalagati sljedećih pet do 10 godina, izgradnja je socijalne platforme usmjerene na privatnost', kazao je u četvrtak Zuckerberg dioničarima.
Dodao je kako je Facebook u velikoj mjeri javan, poput 'digitalnog gradskog trga', ali da bi privatnost trebala biti glavna točka kompanijske strategije u nadolazećim godinama. A samo dan ranije, govoreći pod zakletvom pred sucem, Snyder je tvrdio da se dijeljenjem informacija s velikom grupom ljudi gubi pravo na privatnost.
Monopol prestrašio političare i bivše djelatnike
Facebook se suočio s višestrukim skandalima zbog rukovanja korisničkim podacima tijekom protekle godine, uključujući i mogućnost da tvrtke dobiju uvid u privatne poruke korisnika. Istovremeno, sama veličina Facebooka i njegov monopol nad društvenim medijima (Facebookovi su i Instagram i WhatsApp) navela je političare, pa čak i neke bivše šefove kompanije, da dignu svoj glas. Facebook treba zauzdati, ustvrdili su oni, Facebook ne smije raditi što ga je volja.
Zuckerberg sve češće spominje privatnost, čak i kad njegov odvjetnik kaže drugačije. Prošli je mjesec na Facebookovoj razvojnoj konferenciji F8 šef kompanije budućnost proglasio privatnom. Naveo je tada i šest temelja na kojima će se graditi ta 'privatna budućnost'.
Privatnost nije isplativa
Facebook je u problemu jer privatnost nije isplativa. Što je više podataka koje društvena mreža ima o vama, vašim interesima, vašem ponašanju i vašoj obitelji, to više može koristiti te podatke kako bi pomogla oglašivačima da vas pogode u najslabiju točku.
Korisnički podaci su proizvod koji donose lijepi prihod od oglašivača. U slučaju Facebooka riječ je o golemih 16,6 milijardi dolara u posljednjem tromjesečju prošle godine.