Instagram želi biti prvo mjesto na kojem kreatori objavljuju kratke videozapise. I to pokušava učiniti s gomilom novca. S obzirom na to da je budućnost TikToka u SAD-u neizvjesna, Meta je kontaktirala s tiktokerima i njihovim timovima nudeći im tisuće dolara u zamjenu za ekskluzivan videosadržaj na Instagramu
Business Insider (BI) dobio je na uvid ugovore i utvrdio da se ponude kreću od 2500 do 50.000 dolara mjesečno, a zahtijevale su da sadržaj bude ekskluzivan za Instagram u periodu od tri mjeseca.
Uvjeti ugovora s Metom
Nakon uvida u ugovore novinari BI-a razgovarali su s nekoliko menadžera čiji su klijenti primili ponude. Prema njihovim riječima, one su poslane autorima s više od milijun pratitelja na TikToku. Ugovori koje je pregledao BI grupirane su prema razinama: do 50.000 dolara mjesečno na prvoj razini, 25.000 dolara na drugoj, 15.000 na trećoj, 5000 na četvrtoj i 2500 na petoj.
Drugim riječima, oni s prve razine mogu zaraditi do 300.000 dolara za šest mjeseci. U tom periodu od autora se traži da objavljuju nove, nikad viđene videosadržaje kratke forme u Reelsima na Instagramu.
U razdoblju od pola godine kreatori bi svaki mjesec morali objaviti najmanje 10 novih Reelsa na svojim računima na Instagramu. Ujedno sadržaj mora biti ekskluzivan za Instagram tri mjeseca.
Videozapisi moraju trajati najmanje 15 sekundi i ne dulje od tri minute te trebaju objavljivati 25 posto više u Reelsima nego na drugoj najvećoj platformi za kratke videozapise.
Neki su odbili ponuđene ugovore
Uz to moraju podijeliti dva Reelsa mjesečno kao IG priču te jednom dnevno komunicirati s obožavateljima putem komentara, dijeljenja ili odgovora. Moraju, osim toga, objavljivati dvaput mjesečno na svojoj primarnoj platformi (TikTok ili YouTube) promovirajući sadržaj na Instagramu i potičući obožavatelje da ih prate na toj platformi putem veze u njihovoj biografiji. Ako autori ispune te uvjete, zarađivat će 50.000 dolara svaki mjesec tijekom trajanja šestomjesečnog ugovora.
Menadžer upućen u ovaj dogovor rekao je da su neki od njihovih klijenata odbili tu ponudu, navodeći razloge kao što su ekskluzivnost i opća frustracija Metom. Ponude za manje novca imaju nešto drugačije uvjete, a Meta također nudi bonuse da bi privukla kreatore sadržaja s TikToka.
Međutim to nisu jedni načini za pridobivanje. Prošli tjedan Meta je pokrenula program 'Bonus za proboj' uz naknadu do 5000 dolara unutar tromjesečnog razdoblja za objavljivanje Reelsa na Instagramu i Facebooku. Kompanija je odbila komentirati pojedinosti tih ugovora i ponuda.