Osnovna funkcija Baggizma je povećanje sigurnosti kreditnih kartica i zaštita osobnih dokumenata u za to posebno dizajniranom novčaniku putem integrirane tehnologije
Hrvatski start-up Baggizmo 13. lipnja krenuo je u drugu kampanju na Kickstarteru, kojom ovog puta lansira tehnološki proizvod – pametni novčanik Baggizmo Wiseward. Njegova osnovna funkcija je povećanje sigurnosti kreditnih kartica i zaštita osobnih dokumenata u za to posebno dizajniranom novčaniku putem integrirane tehnologije. Ona je u cijelosti razvijena u Hrvatskoj od Baggizmo tima pod vodstvom Ladislava Jurića, s kojim smo razgovarali o pozadini i planovima koje ima s prvim hrvatskim pametnim novčanikom.
Kako je krenula Baggizmo priča - prije novčanika kreirali ste i pametnu torbu?
Sve je počelo od toga kada sam prije nešto više od dvije godine uočio kako ne postoji muška torba koja može zaprimiti sve gadgete koje dnevno nosim sa sobom – tablet, u to vrijeme i dva mobitela, pa onda i ključeve itd. Jednog dana sam tako odložio tablet na krov automobila i zaboravio ga uzeti dok sam spremao djecu u auto. Došao sam na ideju kako bi trebalo razviti torbu koja bi mogla zadovoljiti skladištenje tih predmeta koje stalno nosim sa sobom. Zajedno sa suprugom Izvorkom Jurić, međunarodno nagrađivanom dizajnericom, okupio sam tim koji je radio na razvoju i tako je nastala Baggizmo torba, dizajnirana za svakodnevno nošenje osobnih mobilnih elektroničkih uređaja i sitnih predmeta. Ona se može stalno nositi bez ometanja radnih aktivnosti – primjerice, tijekom vožnje automobila ili bicikla, ugodna je za nošenje i omogućuje brzo rukovanje. Pored toga, njezine minimalističke linije vizualno odgovaraju različitim odjevnim stilovima muškaraca, skladno se uklapajući u uobičajene poslovno-privatne okvire.
Ostvarili ste niz suradnji poput one s Amazonom, kako je u početku bilo s pronalaskom partnera?
Projekt sam pokrenuo spoznavšio vlastitu potrebu za takvom torbom, okupivši tim suradnika. Krenuti od ideje i vizije nečega što ćete u konačnici producirati kao stvaran proizvod, nije nimalo lagan zadatak. Posvećenost tima kroz cijelo vrijeme razvoja bila je od neizmjerne važnosti, a njihova želja za savršenim i idealnim u konačnici je utkana u Baggizmo. No, od samoga smo se početka susreli s problemom pronalaska partnera koji bi nas mogao pratiti s izradom prototipa, razvoj krojeva i šivanje, odnosno proizvodnju prve serije. Tada smo još bili nepoznat brand i gotovo nitko nas nije doživljavao ozbiljno. S podsmjehom su nas odbijali te nisu vjerovali u veliku proizvodnju i međunarodni doseg proizvoda.
Nakon prve uspješne crowdfunding kampanje Baggizma u 2015. g. na američkom Kickstarteru, osvojili smo povjerenje svojih podržavatelja i korisnika. Sakupili smo 44.120,00 dolara, na temelju čega je proizvedena i isporučena prva serija dizajnirane torbe kojom je Baggizmo ponudio praktičniji i funkcionalniji način nošenja elektroničkih uređaja. Ostvarili smo suradnju s Amazonom kroz Amazon Launchpad u UK, Ebags.com u USA i mnogim drugima. Trenutno tražimo seed investiciju u visini 600.000 dolara koja će dodatno učvrstiti sam brend, povećati volumen proizvodnje te ostvariti nova međunarodna partnerstva.
Torba za gadgete Baggizmo bila poticaj za razvoj novog proizvoda – pametnog novčanika - Baggizmo Wiseward. Područje nosive tehnologije u svijetu je dosta jako i zapravo jedno od vodećih razvojnih područja u ICT-u, u kojem se predviđa veliki rast. Ipak, primijetili smo da je područje pametnih novčanika i dalje nedovoljno razvijeno. Naime, element zaštite imovine koju svakodnevno nosimo u novčaniku danas je aktualan zbog sveopće pojave uređaja za krađu podataka kojima pojedinci s male udaljenosti mogu ukrasti osobne podatke ili skinuti manje svote novca s bankovnih računa očitavajući vaše kreditne kartice.
Po čemu je ovaj pametni novčanik poseban?
Analizirali smo područja za unaprjeđenje sigurnosti, okupivši tim stručnjaka koji je radio na internom razvoju elektronike (Ante Medić i Dajgoro Labinac) i mobilne aplikacije (Plava Tvornica), dok su Kristina Volf i Maša Milovac dizajnirale sam objekt novčanika kako bi se primarno ostvarile funkcionalnosti integrirane tehnologije, ali i proizvod učinilo estetski poželjnim. Pametni novčanik iz Baggizma unaprjeđuje zaštitu nošenja osobne imovine, ovoga puta uz pomoć integrirane tehnologije.
Razvili smo prvi pametni novčanik na svijetu - Baggizmo Wiseward - u kojeg smo integrirali više različitih aspekata zaštite. Neke od 'pametnih' funkcionalnosti Baggizmo Wisewarda su - da on u potpunosti onemogućuje ilegalno sakupljanje i krađu podataka s beskontaktnih bankovnih kartica putem tzv. card skimmera. Ugrađenom Bluetooth tehnologijom pametni novčanik iz Baggizma spojen je na mobilni uređaj, čime se smanjuje i mogućnost gubitka, krađe ili zaboravljanja novčanika, dok posredstvom mobilne aplikacije trenutno zaprimate obavijest o promjeni pozicije vašeg novčanika. Također, integriranom UV lampicom moguće je provjeriti je li novčanica koju ulažete u novčanik original ili krivotvorina.
Ni jedan od konkurenta ne posjeduje UV i RGB LED lampice, akceleormetar za npr. detekciju pada novčanika niti magnetni senzor za npr. detekciju kada je novčanik otvoren i sl. Od konkurencije se razlikujemo i po tome što smo klasičan najpopularniji oblik novčanika (b-fold wallet) dizajniran tako da je pregledan i funkcionalan, a istovremeno zanimljiv i suvremen. Koristili smo isključivo ekološke materijale zanimljivih boja i tekstura koji se u novčanicima pojavljuju u dvije boje i/ili teksture te su uklopivi u raznolike stilove.
Tko je zadužen za razvoj?
Razvoj proizvoda vodim u suradnji s Izvorkom Jurić, gdje je moje područje prvenstveno tehnološki razvoj, a Izvorkino dizajn i brending.
Koji su daljnji planovi?
Upravo smo započeli Kickstarter kampanju koja traje sve do 14. srpnja, a njome sakupljamo fond kojim ćemo dovršiti proizvodne alate i pokrenuti proizvodnju prve serije pametnog novčanika iz Baggizma. Nakon toga slijedi isporuka prve serije pametnog novčanika osobama koje su ga kupile na Kickstarteru.
Treba uzeti u obzir da je Kickstarter sjajna platforma ne samo za financiranje projekta, već za testiranje proizvoda na tržištu te promociju. Kroz kampanju imate priliku čuti direktno od vaših kupaca da li im se sviđa proizvod, što bi eventulano promijenili, što bi željeli vidjeti dalje u razvoju. A ne treba zanemariti i globalnu promociju koja se može dobiti ako se privuče pažnja medija.
S kampanjom za Baggizmo Wiseward osnažit ćemo Baggizmo kao brend na globalnom tržištu, i proširiti prodajne kanale.