TELEKOM ARENA

'Prvi srpnja bit će dobar dan za korisnike'

21.03.2013 u 17:44

Bionic
Reading

Zašto? Zato što će korisnicima usluga telekoma u Hrvatskoj donijeti niže cijene usluga, smatra zamjenik predsjednika Vijeća HAKOM-a Domagoj Jurjević

Pitanjima regulacije telekomunikacijske industrije u kontekstu skorog otvaranja tržišta Europske unije započela je deveta po redu Telekom Arena.

O hrvatskim regulatornim izazovima ususret ulasku u Europsku uniju, digitalnoj agendi, regulatornom okviru EU-a, dostupnosti širokopojasnog pristupa internetu te fokusu na korisnika raspravljalo se na prvom okruglom stolu konferencije kojemu je prethodilo izlaganje Veronice Bocareve, savjetnice belgijskog Cullen Internationala.

Između ostalog, Bocareva je istaknula da se u 2013. očekuje velik rast digitalne ekonomije koja već sada raste sedam puta brže od ukupne ekonomije, ali da jednako tako i raste ulaganje država u telekomunikacijsku infrastrukturu. Također, tijekom ove godine u Europskoj uniji nastavit će se trend regulacije te će se broadband usluge definirati kao univerzalne usluge.

Što se tiče usklađenosti hrvatske telekomunikacijske industrije s pravnom regulativom Unije, Erica Busechian, direktorica za provedbu politike EU-a pri Glavnoj upravi za mrežne komunikacije, sadržaj i tehnologiju (DG CONNECT) Europske komisije, ističe da je Hrvatska dostigla visok stupanj usklađenosti s regulativom EU-a, ali da ima još dosta posla, konkretno u tri područja: olakšavanje ulaska novih operatora na tržište, jačanje tržišta kroz analize tržišta i daljnje regulatorne aktivnosti te razvoj bežičnog broadbanda.

U nastavku konferencije pred sudionike Telekom Arene postavljen je zahtjevan zadatak da identificiraju trenutačno najveće izazove telekomunikacijske industrije i ponude učinkovita rješenja koja bi zaustavila daljnji pad prihoda i otvorila prostor za generiranje novih.

Na okruglom stolu lidera o tim temama, ali i primjerima iz svoje prakse raspravljali su Željko Lukač, predsjednik uprave Metroneta, Alen Premužak, predsjednik uprave Hrvatske pošte, Nedžad Rešidbegović, generalni direktor i predsjednik uprave BH Telecoma i Nives Sandri, članica uprave, Nokia Siemens Networksa.

'Usprkos tomu što svi simptomi govore da se zdravlje telekomunikacijske industrije pogoršava, primjenom odgovarajućih lijekova, operatori će primjenom inovativnih tehnologija i rješenja stvoriti uvjete za kapitalizaciju mobilnog broadbanda te time zaustaviti pad prihoda koji je izazvan padom prihoda od glasovnih usluga.

Globalno iskustvo Nokia Siemens Networksa govori da je ključ rješenja u kontinuiranom praćenju i upravljanju zadovoljstvom i očekivanjima korisnika, suradnji s pružateljima OTT usluga, povećanju efikasnosti organizacije operatora te povećanju iskoristivosti kapaciteta mreža, jer će to u konačnici operaterima omogućiti da kontroliraju podatkovni cunami koji ih uskoro očekuje!' kazala je Sandri.

Dodala je da se ne radi o jednom rješenju, nego o cijelom nizu njih - neka su tu kako bi podignula brzinu mreže, neka se brinu o kvaliteti i snazi signala dok su treća namijenjena isključivo povećanju kvalitete usluge.

Prva dva konferencijska dana Telekom Arene zaključit ćemo osvrtom Domagoja Jurjevića, zamjenika predsjednika Vijeća HAKOMa, koji smatra kako će 1. srpnja biti lijepo jutro za hrvatske korisnike zbog manjih cijena usluga, primjerice roaminga. To isto jutro donijet će promjene i za operatore, no oni se već dulje razdoblje pripremaju za taj trenutak.