Rimac Automobili predstavit će proizvodnu inačicu prvog svjetskog potpuno električnog superautomobila Concept_One na sajmu Geneva Motor Show 2016
Concept_One pogone četiri moćna električna motora temeljena na trajnim magnetima, po jedan za svaki kotač, smješteni na središtu obje osovine. Arhitektura ovog električnog automobila je radikalno drukčija u odnosu na tradicionalne motore s unutarnjim sagorjevanjem.
Međunarodni automobilski sajam u Ženevi bit će održan od 3. do 13. ožujka. Rimac Automobili prikazat će osam modela svog automobila.
Za raspodjelu ukupnih 800 kW/1.088 konjskih snaga i 1.600 Nm okretnog momenta, Rimčev sustav svekotačnog vektoriranja sile obrtaja koristi podatke prikupljene pomoću više preciznih senzora strateški raspoređenih po karoseriji i ovjesu kako bi izračunali optimalnu raspodjelu okretnog momenta između kotača, koristeći složene matematičke modele i algoritme za upravljanje.
Sustav omogućuje dosad neviđenu fleksibilnost i kontrolu tako što upravlja svakim motorom pojedinačno sto puta svake sekunde. Zahvaljući tome Concept_One može ubrzati od nula do sto kilometara na sat za samo 2,6 sekundi, do 200 za 6,2, odnosno 14,2 do 300. Trenutno je jedini takav na svijetu dostupan za automobil spreman za proizvodnju.
Sustav funkcionira kao kontrola vuče, stabilnosti i 'električni ABS' koji također upravlja regenerativnim kočenjem na četiri kotača (do 400 kW) koji radi usklađeno s ugljik-keramičkim sustavom kočenja.
U Concept_One ugrađen je i sustav za informiranje i zabavu, također razvijen i proizveden u Rimac Automobilima. Primarnim funkcijama se upravlja pomoću fizičkih dugmadi, izrađenih od aluminija, sekundarnim putem središnjeg zaslona osjetljivog na dodir.
U meniju je moguće promijeniti postavke za razne funkcionalnosti i time prilagoditi prirodu vozila potrebama i željama vozača. Sustav nudi obilje telemetrijskih podataka i informacija o stanju vozila u stvarnom vremenu, prikupljenih korištenjem više od 500 senzora.
Podatke pohranjuje u ugrađnoj memoriji i šalje u računalni oblak pomoću mreža 4G. Telemetrijske podatke moguće je analizirati tijekom ili poslije vožnje, na osobnom računalu ili pametnom telefonu.
Tijekom pet godina razvoja Concept_One prošao je kroz brojne iteracije i faze razvoja. U svakoj su redizajnirali gotovo sve sustave od početka.
Poseban izazov predstavljala je baterija. Baterije u Concept_Oneu osmišljene su kako bi isporučile megavat snage tijekom ubrzanja i pohranile 400 kilovata tijekom kočenja. Svaka od 8.450 baterijskih ćelija je pod zasebnim nadzorom sustava razvijenog u Rimac Automobilima.
Više: Croatia Week