Nekoć su sanjali o tome da budu predvodnik u industriji autonomne vožnje, no problemi more tvrtku za robotaksije Cruise. Prema najnovijim tvrdnjama, daljinski centar za pomoć kojim upravljaju ljudi gotovo cijelo vrijeme pomaže njihovim samovozećim automobilima
Podsjetimo, kalifornijske vlasti suspendirale su prije gotovo mjesec dana taksije bez vozača tvrtke Cruise - koja je u vlasništvu General Motorsa - nakon što je u San Franciscu jedno takvo vozilo udarilo pješakinju.
Nakon tog je događaja više tamošnjih medija izvijestilo da se tvrtkini 'samovozeći automobili' zapravo ne voze sami, barem ne cijelo vrijeme. Umjesto toga, čini se da vozilima na daljinu pomažu ljudi, i to otprilike svakih šest kilometara.
Tijekom vikenda, New York Times je izbacio priču u kojoj navode da Cruiseova vozila podržava 'veliko operativno osoblje' koje je često moralo intervenirati kako bi 'na daljinu kontroliralo automobil nakon što je primljen mobilni signal da je došlo do problema.' Izvješće Timesa, iako intrigantno, nije pružilo puno detalja o tome što to znači. Međutim, nakon objave priče, izvršni direktor Cruisea, Kyle Vogt, potvrdio je mnoge detalje izvješća, piše Gizmodo.
'Autonomna vozila (AV) dobivaju daljinsku pomoć (RA) u prosjeku 2-4 posto vremena, u složenim urbanim okruženjima. To je već dovoljno nisko da ne postoji velika troškovna korist od daljnje optimizacije, posebno s obzirom na to koliko je korisno imati ljude da pregledavaju stvari u određenim situacijama', rekao je Vogt.
Iako 2-4 posto vremena možda ne zvuči kao puno, tvrtka je kasnije dala dodatne detalje CNBC-u. Glasnogovornica Cruisea, Tiffany Testo, rekla je:
'Često ih AV proaktivno pokreće prije nego što je sigurno da će mu trebati pomoć, primjerice kada je planirani put AV-a zaprečen (npr. blokade na cesti) ili ako treba pomoć pri identificiranju objekta', napisala je. 'Daljinska pomoć je u prisutna oko 2-4 posto vremena kada je AV na putu, što je minimalno, i u tim slučajevima RA savjetnik pruža informacije o pronalaženju puta AV-u, a ne upravlja njime daljinski.'
Što se tiče savjetnika za daljinsku pomoć, Testo je rekla da obično postoji jedan daljinski pomoćnik 'na svakih 15-20 AV-ova bez vozača'.
'Savjetnici za RA prolaze provjeru pozadine i vozačke evidencije te moraju završiti dvotjednu sveobuhvatnu obuku prije početka, koja se sastoji od obuke u učionici, vježbi temeljenih na scenarijima, praćenja uživo i procjena temeljenih na znanju. Savjetnici također prolaze stalnu obuku i prolaze dopunsku obuku kad god postoji nova značajka ili ažuriranje. Provode se redoviti pregledi, osvježenja i revizije kako bi se osigurala visoka učinkovitost', navode iz Testa.