ČETVRTI NA SVIJETU

Sad je i službeno: Google vrijedi dva bilijuna američkih dolara

29.04.2024 u 10:09

Bionic
Reading

Za razliku od Mete, iz koje je stigla najava povećanja troškova, u Googleu tvrde kako su već pronašli poneke načine kako monetizirati umjetnu inteligenciju

Prošla je godina Googleu donijela dvije najveće prijetnje u četvrt stoljeća postojanja: uzlet generativne umjetne inteligencije i sve veći pritisak regulatornih agencija.

Pojava ChatGPT-ja i sve što je uslijedlo nakon toga uzdrmala je diva iz Mountain Viewa do srži, prisilivši ga na velike promjene u tražilici, preslagivanje timova za pretraživanje, operativni sustav Android i hardver. pokretanje vlastitog modela umjetne inteligencije Gemini i nekoliko rundi otkaza.

Također su najavili prvu isplatu dividende ikad, kao i otkup vlastitih dionica u vrijednosti 70 milijardi američkih dolara.

Ti su potezi, čini se, urodili plodom. Alphabet opet dosegao i zadržao tržišnu vrijednost od dva bilijuna USD tijekom cijelog jednog dana. Zadnji put je tu brojku nakratko dodirnuo u studenom 2021.

Po tržišnoj vrijednosti, Alphabet je četvrta najveća tvrtka na svijetu, iza Nvidije (2,2 bilijuna USD), Applea (2,6 bilijuna USD i Microsofta (tri bilijuna USD). Iza njega je Meta Platforms, s 1,1 bilijun USD.

Za razliku od Mete, iz koje je stigla najava povećanja troškova, u Googleu tvrde kako su već pronašli poneke načine kako monetizirati umjetnu inteligenciju.

Primjerice, koriste ju kako bi oglašivači lakše ciljali ljude oglasima pomoću alata Performance Max. Odjel Discover Financial će alate za umjetnu inteligenciju ponuditi blizu 10 tisuća agenata koji rade u pozivnim centrima, a Ikea navodno bilježi porast jednog oblika prihoda od 'rješenja za nadmetanje temeljenih na vrijednosti'.

Zasad nema govora o monetizaciji pretraživanja pomoću umjetne inteligencije, ali prvi čovjek Googlea Sundar Pichai uvjeren je kako mogu upravljati troškovima u tom segmentu.

Google zasad neće previše zadirati u pretraživanje. Cilj je poboljšati iskustvo pretraživanja te istovremeno dati prioritet prometu prema web stranicama i trgovcima.

Tvrtka je ostvarila 23,7 milijardi USD dobiti uz 80,5 mlrd. USD prihoda tijekom prvog ovogodišnjeg kvartala. Ne samo što je to 15 posto više nego u isto vrijeme lani, već je i 14 posto više nego tijekom blagdanskog kvartala u 2023., kad su prihodi od pretraživanja i oglasa bili malo veći.

Čini se kako bi i otpuštanja mogla stati ili usporiti. Tijekom prošlog tromjeečja potrošili su na njih 716 milijuna USD, od čega je u siječnju potrošeno 700 mil. USD.

Prihodi od pretraživanja i oglašavanja rasli su svaki po 14 posto, oglasi na YouTubeu donijeli su blizu 21 posto više novca, dok su pretplate, platforme i uređaji ostvarili 18 posto bolji rezultat, uglavnom zahvaljujući pretplatama na YouTube.

Format Shorts na YouTubeu privukao je navodno 50 posto više tvoraca sadržaja, a stopa njegove monetizacije porasla je u prošla tri mjeseca za 12 posto, piše Verge.