Kompanija nedavno poznata kao Facebook ovog utorka napravila je nekoliko 'odvažnih koraka naprijed' što se uglavnom sastoje od rebrandinga kontroverznih značajki, kraja vrlo duge tužbe i obećanja investitorima koji se pribojavaju nastavka poniranja Metinih dionica
Marku Zuckerbergu i Facebooku polako ponestaje vremena. Uoči sve izvjesnijeg pada popularnosti, kao i sve većeg otpora agresivnom sakupljanju korisničkih podataka po kojemu je kompanija naširoko poznata, nekad nezaustavljiva društvena platforma nalazi se pred velikim izazovima. Sukladno tome, Zuckerbergova Meta odlučila je plan o nekoliko godina putovanja prema metaverzumu 'malo' ubrzati.
Tijekom saziva početkom tjedna Metin šef najavio je hrpu preimenovanja i motivacijskih slogana koji bi oronuli imidž Facebooka katapultirali u svijet kriptotehnologije pod moderacijom Metinog tehnološkog imperija.
Era Facebooka približava se kraju
Sve od 'krećimo se brzo' preko 'gradimo super stvari' i 'moramo živjeti u budućnosti' nove su interne vrijednosti koje je vidno uznemireni Zuckerberg predstavio tijekom saziva ovog utorka. Metaverzum se iz plana za potencijalnu budućnost izgleda pretvorio u obalu na drugoj strani rijeke pune krokodila, a interna reorganizacija jedan je od načina na koje tu tranziciju treba ubrzati.
Meta i njezin virtualni svemir okružje su u kojem Facebook zbog velike investicije u polje virtualne stvarnosti može dominirati bez opasnosti TikToka te će, uz malo sreće, izbjeći prijetnju koju mu predstavlja pad dionica uzrokovan manjom zaradom od reklama.
Promjene koje su zadesile Facebook obuhvaćaju više od novih slogana, što je Zuckerberg potvrdio objavom na svom osobnom profilu. Facebookov direktor tako navodi da je Meta odsad 'kompanija za metaverzum koja gradi budućnost društvenog povezivanja', za razliku od, pa, društvene mreže. Kompanija također svoje zaposlenike naziva metamates, što je referenca na posadu broda, odnosno shipmate.
Kamenit put prema metaverzumu
Nakon što je kompanija nedavno promijenila ime Zuckerberg je izjavio da želi 'rekalibrirati njezina pravila i vrijednosti', što se, naglašavamo, nije dogodilo još od 2007. Također je potaknuo radnike da se usredotoče na 'dugoročan utjecaj', što je svojevrsna poruka investitorima, zabrinutima zbog potencijalnog pada cijene dionica uzrokovanog promjenama.
'Fokusiranje na dugoročan utjecaj obuhvaća dugoročno razmišljanje te nas ohrabruje da produljimo razdoblje u kojem mijenjamo stvari, umjesto da sve optimiziramo za kratkotrajne pobjede', napisao je Zuckerberg i nastavio: 'Trebali bismo raditi one promjene koje imaju najveći utjecaj, čak i ako to znači da nećemo vidjeti rezultate još nekoliko godina.'
Sastanak dolazi u jeku vrlo naglih promjena koje ne uključuju fokus na društvene mreže. Inženjeri koji su razvijali Instagram i Facebook u više navrata potaknuti su da počnu raditi na odjelima za razvoj metaverzuma i umjetne stvarnosti. Meta je također zaposlila velik broj ljudi 'preotevši' ih konkurentima poput Applea.
Turbulentne promjene nisu zabrinule samo zaposlenike, već i skupinu ljudi koje se Zuckerberg puno više boji - investitora. Metine su dionice nakon nedavne objave zarade pale i uzrokovale gubitak veći od 230 milijardi dolara.
Inzistiranje na ustrajnosti
Zuckerberg je unatoč nedaćama nastavio propovijedati o budućnosti metaverzuma te je u trenutku pisanja ovog članka investirao 10 milijardi dolara u taj projekt. U nedavnoj objavi zarade pokušao je ohrabriti investitore rekavši da je 'zadovoljan ubrzanjem i napretkom' koje je kompanija uspjela postići te je 'uvjeren da su to investicije na koje se valja usredotočiti tijekom puta naprijed'.
Drugim riječima, Facebook se očigledno našao u najgoroj situaciji u zadnjih deset godina - savršenoj oluji koju čine istup zviždačice Frances Haugen, pad dionica zbog dominacije TikToka, prkosa Applea i uskoro Googlea te bezizlazne situacije u kojoj najvažniji dio mreže, algoritmi koji biraju sadržaj, prema mnogim analizama negativno utječu na duševno zdravlje, pogotovo mladih korisnika.
Facebook je u jeku katastrofe pobjegao sam od sebe i ovog utorka manično preimenovanje usluga okrunio promjenom imena značajke News Feed u samo Feed, s obzirom na to da insinuacija na 'vijesti' ne zvuči baš dobro na platformi poznatoj po lažnim vijestima i objavama ekstremnih desničara.
Akvizicije i parnice
Pored mijenjanja imena usluga, zaposlenika i kompanije, Meta je objavila da je kupila Kustomer, platformu za menadžment korisničke podrške. Riječ je o projektu koji kompanija provodi još od kraja pretprošle godine.
Lavina rebrandinga dolazi nakon što je Meta uspjela okončati jednu od najvećih kontroverzi - deset godina dugu parnicu vezanu uz korištenje 'kolačića' pomoću kojih kompanija prati ljude čak i kad su odjavljeni s Facebooka.
Kao dio predložene nagodbe, koju sudac još mora odobriti, Meta je ponudila brisanje svih podataka koje je 'pogrešno sakupila' između 2010. i 2011. Bivši Facebook objavio je da je u 2021. zaradio 39,37 milijardi dolara, a korisnicima koji su ih tužili platit će 90 milijuna dolara plus troškove suda.
'Dolazak do nagodbe nakon više od deset godina u najvećem je interesu naše zajednice i dioničara te smo sretni što smo je priveli kraju', rekla je glasnogovornica Mete Drew Pusateri.