Info 2012. pokazao je kako u Hrvatskoj postoji potreba za informatičkim sajmom, ali bi za veći uspjeh trebalo poraditi na sadržaju koji će i privući posjetitelje
Zagrebački velesajam i ove je godine ugostio Info - sajam informacijskih tehnologija.
Sajam koji je nekada privlačio tisuće posjetitelja i desetke izlagača, ove je godine organiziran u znatno skromnijem izdanju. Prije svega, posvećen je CARNetu i proslavi 20. obljetnice interneta u Hrvatskoj.
Organizatori su se usredotočili na teme koje su usko vezane uz CARNetovo djelovanje pa su prezentacije i predavanja bili uglavnom osmišljeni za učenike i njihove učitelje.
Prva dva dana, koje organizatori nazivaju poslovnim danima, bili su prilično loše posjećeni.
Grupe učenika koje su organizirano dolazile u kongresni centar Velesajma bolje su se zabavljale oponašajući maskotu portala e-kupi, nego što su posvećivali vrijeme radionicama i predavanjima.
Istina, ekipa s CARNeta se potrudila i pokušala im zadržati pozornost, no to je bila nemoguća misija, jer su učenici znali da svega nekoliko metara dalje, u paviljonu 7 čekaju računalne igre.
Međutim, ulaz se na InfoGamer prva dva dana naplaćivao. Petnaest kuna ne čini se mnogo, ali je uvelike smanjio broj posjetitelja.
Stoga ne iznenađuje da je nakon, prema nekim procjenama tek petstotinjak posjetitelja, uprava Velesajma odlučila dopustiti slobodan ulaz tijekom završnih dana.
Igre uvijek privlače pozornost
Dobra vijest i za posjetitelje i za izlagače, ali je upitno zašto se ulaz uopće naplaćivao. Pogotovo kada je u paviljonu InfoGamera bilo mnogo zanimljivije nego u kongresnom centru.
Primjerice, svoje je mjesto tamo našao Muzej mobitela u kojem je izloženo tristotinjak različitih mobilnih uređaja među kojima je najstariji iz 1993. godine.
Privatna kolekcija koju je kolekcionar izložio nastajala je tijekom proteklih dvadesetak godina zahvaljujući isključivo njegovom entuzijazmu. Komercijalna vrijednost možda nije velika, ali povijesna i sentimentalna raste iz dana u dan.
Uz bok Muzeju mobitela našla se i izložba Retro računala u organizaciji riječkog muzeja starih računala i informatičke tehnologije Peek&Poke na kojoj su svoje mjesto pronašla računala iz nekih davnih vremena.
Iako je izložen tek mali dio fundusa, izložba je veoma zanimljiva, poglavito mlađim generacijama koje su o nekim modelima samo čuli u prolazu.
Međutim, iako je retro dio sajma ponudio onu 'edukativnu' komponentu, najviše su zanimanja izazvale računalne igre što je očekivano s obzirom na prosječnu dob posjetitelja prva dva dana.
Tek je nekolicina 'starijih' entuzijasta posjetila dio predviđen za 'analogno igranje' odnosno klasične društvene igre.
Kojim putem krenuti dalje?
Slaba posjećenost prva dva dana pokazala je kako Info prije svega mora odlučiti ako želi biti edukativan ili komercijalan.
Ako se odluče za edukativnu komponentu, trebalo bi poraditi na sadržajima poput Muzeja mobitela ili izložbe starih računala. Takvih je sadržaja malo, a zanimanje očito postoji.
Ako se pak odluče za komercijalnu komponentu, organizatori bi morali osmisliti puno zanimljiviji sadržaj. Korak u pravom smjeru je predstavljanje Hrvatske otvorene tvornice softvera i njezinih članova koji stvaraju softver i izvoze ga po cijelom svijetu.