WP NESTAO S POPISA

Samsung i Apple su i dalje na vrhu, no Kinezi opasno napadaju

22.05.2016 u 10:46

Bionic
Reading

U prvom kvartalu godine isporučeno je 349 milijuna pametnih telefona, što je za 3,9 posto bolje od lanjskog rezultata. No, vrijedi napomenuti da je prema Gartneru rast prodaje posebno moguće zahvaliti dobroj prodaji jeftinih pametnih telefona na tržištima u razvoju, što je pak potaknuto smanjenjem cijena 4G pristupa mobilnim mrežama

'U sve sporijem mobilnom tržštu gdje veliki proizvođači očekuju zasićenje, nadolazeći brandovi unose pomutnju starim poslovnim modelima kako bi povećali svoj udio. S takvom tržišnom dinamikom, kineski brandovi polako postaju novim vodećim svjetskim brandovima', rekao je Anshul Gupta, direktor istraživanja iz Gartnera. 'Dva kineska branda su stigla na listu prvih pet proizvođača pametnih telefona u prvom kvartalu 2015., a predstavljali su 11 posto tržišta. Sada već govorimo o tri kineska branda na top pet listi uz udio od 17 posto', dodao je.

Baš kao Xiaomi i Huawei, veliki rast zabilježio je i Oppo. Ispred ovog trojca nalaze se tek Samsung i Apple, kojima udio polako ali sigurno opada. Oba diva su, naime, isporučili manje jedinica nego lani, a najveći pad je zabilježio Apple - sa 17,9 posto udjela na 14,8 posto udjela u istom razdoblju (prvi kvartal 2015./2016.).

Samsungov pad su prema analitičarima koliko-toliko amortizirali novi modeli iz linije Galaxy S7, ali i jeftiniji uređaji koji su se uspjeli nametnuti kao konkurencija na tržištima u razvoju.


Posebno je zanimljivo i to da je Lenovo nestao s top pet ljestvice, sa zabilježenim padom od čak 33 posto. Kompanija je prema mnogim analitičarima u velikoj krizi 'identiteta', posebno jer su je na tržištu 'raskomadali' drugi kineski brandovi. U širem kineskom području, Lenovo je izgubio čak 75 posto prodaje.

Borba mobilnih platforma usko prati (ne)uspjeh proizvođača. Appleov iOS je pao na 14,8 posto udjela, Googleov Android je narastao na 84,1 posto, dok je Windows gotovo nestao s radara i približio se potpuno posrnulom Blackberryju (redom 0,7 posto i 0,2 posto udjela).