Kao da osam milijardi dolara ulaganja u tehnologije vezane uz automobile nije dovoljno, Samsung je odlučio povisiti uloge. Pored spomenute cifre koju su izbacili za kupovinu Harmana, sada su uložili i dodatnih 300 milijuna dolara u fond namijenjen razvoju tehnologija za autonomna vozila
Unutar Harmana su tako kreirali zasebnu poslovnu jedinicu za razvoj i istraživanje autonomnih tehnologija, a kako bi samo učvrstili svoj proboj na tržite automobilskih tehnologija nedavno su ubacili i 300 milijuna dolara kojima će financirati mlade tvrtke u segmentu autonomnih sustava.
Unutar Harmana će razvijati sve - od algoritama potrebnih za autonomnu vožnju, sustava za integriranje, platforme za pomoć u vožnji, otvoreni softver...
Samsung se na ovaj način odlučio konkurirati Mobileyeu, kojeg je ugrabio Intel ranije ove godine.
'Naša industrija doslovno vrišti kako voli Mobileye, ali trebamo otvorenu platformu', izjavio je čelnik Harmana, Dinesh Paliwal za Bloomberg. 'Konkurencija je najbolja stvar na svijetu. Automobilska industrija od nas traži da napravimo ove korake, a mi imamo kapacitet i želju da to učinimo', zaključio je.
Južnokorejski div se nada kako će s Harmanom zagospodariti svijetom instrument ploča autonomnih vozila diljem svijeta. Žele ponuditi vrhunske infotainment sustave za vozila, ali i sustave za kartografiju, concierge usluge i u konačnici - autonomnu vožnju. Pritom ne žele biti konkurenti Appleu ili Googleu, već potencijalni partneri novim tehnologijama.
Financijske injekcije za startupe
Frankfurtski sajam automobila je otkrio neke detalje Samsungovih želja i planova. Kako bi imali što bolji pristup novim tehnologijama, Samsung je kreirao fond za investiranje u niz tehnologija potrebnih za autonomnu vožnju - od senzora pa sve do strojnog učenja i sigurnosti. Prva financijska injekcija se očekuje u pravcu tvrtke TTTech, koja razvija sigurnosne kontrole za autonomne sustave.
TTTech je poznat po tom što su razvili neke automatske sustave i poluautonomne tehnologije u najnovijem Audi modelu A8. Audi inače već od ranije koristi Samsungove čipove, poluvodiče i komponente u svojim vozilima.
Zanimljivo je i kako Samsung posebno naglašava da ne želi konkurirati proizvođačima automobila, već se vide kao vrijedan partner u istraživanju novih tehnologija. Međutim, želi konkurirati Intelovom Mobileyeu tako da se predstavljaju otvorenog koda i osiguravanjem partnerstava s nizom proizvođača prije nego se stvari zahuktaju.
Dozvole za testiranje su već tu
Jasno, kako bi testirali svoje tehnologije potrebna su im vozila i poligoni. Barem jedan dio jednadžbe je već riješen. Samsung je dobio dozvolu za testiranje svojih autonomnih sustava u Kaliforniji, čime je dodatno naznačio svoje apetite.
Naravno, niz drugih tvrtki već je dobilo dozvole za ovakve testove u Kaliforniji, no tehnički se na prste jedne ruke mogu izbrojati oni koji mogu financijama i snagom konkurirati Samsungu.