Facebook i Instagram nisu samo za pregledavanje i ubijanje vremena dok čekamo negdje u redu, već zbilja mogu poslužiti tome da poboljšamo posao i moderniziramo ga, kaže Karmen Radovanović, marketinška menadžerica opatijske Cvjetarne Venerus koja je sudjelovala u obuci
Početkom mjeseca Facebook je najavio pokretanje platforme Boost with Facebook u Hrvatskoj – centra za besplatnu i interaktivnu online obuku malih i srednjih tvrtki. Na toj internetskoj stranici, kako su pojasnili, nalazit će se webinari o prisutnosti na online kanalima i stvaranju kreativnog sadržaja te primjeri hrvatskih tvrtki na temu učinkovite upotrebe digitalnih alata kako bi se malim i srednjim poduzetnicima pomoglo u nastavku poslovanja nakon lockdowna.
Kako je izgledala obuka, doznali smo iz prve ruke od Karmen Radovanović, marketinške menadžerice opatijske Cvjetarne Venerus.
'Obuka je bila jako zanimljiva, a dosta je važno bilo poznavanje engleskog jezika u govoru i pismu. Ekipa koja nas je vodila i pripremala bila je sjajna, uvijek dostupni i vrlo strpljivi s obzirom na sve situacije koje su se znale nepredvidivo dogoditi', kaže Radovanović te dodaje kako je u cijeloj priči zapravo završila - slučajno.
'Na Facebooku sam naišla na upitnik o tome kako ta mreža promovira mala poslovanja, ispunila sam ga i poslala. I zaboravila na to. Gotovo dva mjeseca poslije stigao je poziv predstavnika Facebooka. U tom trenutku bila sam malo zbunjena jer znaju kontaktirati s nama klijenti iz Europe, ali obično preko Messengera ili WhatsAppa. Dakle ipak se javljam, a onda iznenađenje - s druge strane simpatičan glas obraća mi se na hrvatskom jeziku. Bila je to Eva Ivančić, menadžerica za javne politike za srednju i istočnu Europu u Facebooku. I tako je sve počelo', kaže Radovanović.
Od konkretnih stvari koje je naučila ističe važnost stalne prisutnosti na Facebooku i Instagramu.
Kompleksan posao
'Dakle te platforme nisu samo za pregledavanje i ubijanje vremena dok čekamo negdje u redu, već zbilja mogu poslužiti tome da poboljšamo naš mali obrt i moderniziramo ga. Cilj mi je napraviti webshop na Facebooku i Instagramu te cijeli marketing i oglašavanje voditi isključivo preko njih. Također, otkrila sam i da je to vrlo kompleksan posao, ali Facebook ima sjajnu ekipu koja je spremna pomoći', ističe naša sugovornica.
A koliko je bitna prisutnost na društvenim mrežama u cvjećarskom poslu?
'Rekla bih da nije bila bitna do unatrag godinu ili dvije, a onda je to nekako postalo vrlo bitno, gotovo i presudno. Dakle mi smo mala cvjećarna u Opatiji, u neposrednoj blizini groblja. Nismo u strogom centru grada, nismo vidljivi ljudima svaki dan, ali zbog svoje specifične lokacije već godinama imamo stalan broj klijenata. Pojava pandemije koronavirusa, a i prvi lockdown u Hrvatskoj zbilja su napravili tihu revoluciju u korištenju interneta i platformi poput Facebooka i Instagrama. Rad od kuće, dopisivanje putem chata, videopozivi – sve navedeno jer se nije moglo, a niti smjelo drukčije. Ako nešto nije na Facebooku, kao da se nije ni dogodilo, zar ne?' ističe, dodajući da će se više posvetiti oglašavanju na Facebooku.
Teški trenuci u pandemiji
Pandemija je, kako kaže, bila vrlo izazovno vrijeme i u jednom trenutku razmišljali su i o zatvaranju posla.
'Facebook nam je dao tračak nade i pokazao nam da se može poslovati na drukčiji način, dakle važno je pratiti trendove i situacije te se prilagođavati u skladu s njima. Prometi jesu manji, cirkulacija klijenata je manja. Ljudi ne dolaze kao prije pandemije jer, realno, boje se. Iako se život u Hrvatskoj pomalo vraća u normalu, ljudi i dalje ne idu onamo kamo ne moraju. Dosta ovisimo o državnim poticajima i zahvalni smo da ih uopće imamo iako bi nam s druge strane bilo draže da nije takva situacija te da možemo raditi slobodno i neopterećeni pandemijom', zaključila je Radovanović.