resetna

Saznali smo sve o uzbudljivoj igri iz domaće kuhinje: Poruka će stići do naših fanova!

04.06.2023 u 21:15

Bionic
Reading

Today's Games je startup koji je osnovala hrvatska IT kompanija Dwizards. Njihov prvi projekt ReSetna najavljen je za PC i konzole, a mi smo ih ulovili kako bismo saznali više o tome

Gejming industrija u Hrvatskoj česta je tema koja donosi priču o uspjesima, bilo da je riječ o međunarodnom postignuću brendova poput Croteama, bilo indie čudima poput Pinea, 2x2 Gamesa ili Gamechucka. Gejming startupi su, bez dvojbe, vrlo in, a jedan od njih unovačio je nekoliko veterana industrije i započeo rad na neobičnoj futurističkoj metroidvaniji pod imenom ReSetna.

Iza ReSetne se nalazi hrvatska agencija za razvoj weba i aplikacija Dwizards, odnosno njihov interni startup Today's Games. Kako bismo više saznali o igri o kojoj se sve više priča, ulovili smo priliku i razgovarali s Darijanom Kosićem, suosnivačem i direktorom Dwizardsa.

Konkurentno tržište

Kao i sve startupe, nastanak Today's Gamesa motivirala je želja za stvaranjem nečeg novog. Kosić se od 2020. u Dwizardsima fokusira na razvoj weba i softvera, no ističe: 'Razmišljajući o budućnosti Dwizardsa te ideji kako se istaknuti u odnosu na konkurenciju, često sam čuo od mnogih sugovornika da treba izbaciti svoj proizvod, a smanjivati agencijski posao za klijente, čime se trenutno isključivo bavimo.' Tržište je, njegovim riječima, puno vrlo sličnih proizvoda, a korisnici specijaliziranog softvera obično su vezani uz jednu uslugu i teško ih je 'odvući' na neko drugo rješenje.

Što je to metroidvania?

Metroidvania je žanr iz zlatne ere Nintenda, odnosno iz igara Metroid Prime i Castlevania. Riječ je o 2D akcijskim platformerima u kojima glavni lik putuje složenim labirintom koji postupno otkriva zahvaljujući različitim nadogradnjama. Nedostupna mjesta s vremenom postaju put prema neotkrivenim dijelovima mape, konstantno nagrađujući igrače osjećajem dostignuća. Popularni predstavnici ovog žanra danas se smatraju kultnim hitovima. Dead Cells, Hollow Knight, Super Metroid, Castlevania: Symphony of the Night samo su neki od uspješnih predstavnika ovog iznimnog žanra igara.

Alternativa je bila napraviti nešto posve svoje i kreativno.

'Pružila nam se mogućnost ulaska u razvoj složene videoigre u sklopu same kompanije, a cijela se stvar brzo iskristalizirala kao savršen proizvod koji bi Dwizards mogao plasirati', objašnjava Kosić. Iza odluke se, tim rečeno, nalazi poslovno planiranje na tržištu na kojem konkurencija nije zgusnuta kao u Dwizardsovoj primarnoj djelatnosti.

'Sama igra je proizvod koji ima totalno drugačiju publiku - igrači žele nove i kvalitetne igre u svome žanru, čime su potencijali uspjeha puno veći', smatra naš sugovornik. Naravno, druga strana priče su ogromni troškovi razvoja u dugom periodu od dvije godine, ali ono što će Today's Gamesova ReSetna pružiti igračima voditeljima kompanije ulijeva veliko povjerenje u uspjeh.

Pažljivo planiranje

Zašto baš metroidvania? Kad je Dwizards donio odluku o ulasku u game development i osnivanje studija za razvoj igara, bili su svjesni limita budžeta i realnih tehničkih mogućnosti. Cilj je bio, riječima našeg sugovornika, 'napraviti igru koja je konkurentna i zanimljiva'.

Kosić navodi metroidvaniju kao vrlo popularan žanr koji se u realnom roku uz pomoć kvalitetnog tima može jako dobro producirati. 'Razmatrali smo brojne žanrove i što bismo mogli napraviti, a sve drugo što nam se sviđa daleko je kompleksnije, skuplje i zahtijeva puno više ljudi ili je, s druge strane, jednostavnije, ali tržištu nezanimljivo i prilično nišno', kaže.

Ivan Jakubi i Dejan Kosić: Today's Games Izvor: Cropix / Autor: Igor Soban/PIXSELL

Početak putovanja

Pitamo o procesu razvoja i doznajemo da je ReSetna u relativno ranom stadiju razvoja. Na koncept su radili dva mjeseca, a punokrvni je rad ušao u treći mjesec, što znači da je igra u petom mjesecu razvoja. 'Igra će biti metroidvania u najboljem izdanju – imat će vrlo dobro razvijenu, zanimljivu i intrigantnu priču, ogromnu mapu za istraživanje te će biti zahtjevna u smislu da će igrači imati osjećaj i dojam uspjeha nakon što poraze određenog bossa', objašnjava nam naš sugovornik. 'Ciljani gameplay trebao bi trajati između dvadesetak i trideset sati. Tema igre bit će znanstvena fantastika, a neki dizajnerski elementi učinit će je različitom od konkurencije', dodaje.

Tim stručnjaka

Kosić navodi da u timu Today's Gamesa ima deset iskusnih ljudi koji su stekli znanje u domaćim i stranim studijima. Što se potencijalnog širenja tiče, Dwizards je uvjeren da su 'sva bitna mjesta popunjena' te su ponosni na svoj tim. Igra je planirana za sve relevantne platforme na kojima će izaći prvog dana ili u kasnijem kraćem periodu. Jedno što je sigurno to je da će ReSetna biti lansirana na PC-ju putem Steama i Epic Games Storea, kao i na PlayStationu 5, Xbox Seriesu X/S i Nintendovom Switchu. Zanimljiv detalj je to što će, šest do dvanaest mjeseci kasnije, izaći i na mobilnim platformama.

Na pitanje o korištenju generativne umjetne inteligencije tijekom razvoja, naš sugovornik osvrnuo se na svjetske trendove. 'AI, kao i u svakoj drugoj grani industrije, zasigurno ima svoj utjecaj, rekao bih svakako pozitivan u ovom trenutku. Bez sumnje može ubrzati određene procese razvoja igre, dati nove ideje i pomoći u određenoj mjeri na gotovo svakoj ključnoj poziciji u timu – ali da u cijelosti može zamijeniti čovjeka, sigurno ne i neće moći još dugo vremena, barem kad su u pitanju ozbiljne videoigre', smatra Kosić.

Put prema međunarodnom tržištu

Kosić tvrdi da se mnogo izazova u radu na igri ReSetna nalazi u tehničkom razvoju, no što se tiče lansiranja i ostvarivanja ciljeva, tu je glavni zadatak - jak marketing. 'U marketing planiramo uložiti nemala sredstva za hrvatske pojmove, ali prilično mala ako govorimo o marketinškim budžetima nekih razvikanijih studija. Ipak, imamo dobro osmišljenu marketinšku strategiju koja uključuje različite kanale i uvjereni smo da će poruka o našoj igri itekako doći do fanova', ističe.

Savjet za startupe

Pitali smo ga i o tome što misli da je najvažnija stvar na koju se gejming startupi moraju fokusirati. 'Fokusirajte se na tim, sastavite iskusan i kvalitetan tim koji zna što radi i koji je već radio na konkretnim videoigrama. Sami krenuti u razvoj videoigre, bez prethodnog iskustva, znači dug period i brojne greške kroz koje morate proći, a koje koštaju vremena i novca', savjetuje.

Dwizardsov studio Today's Games je, za razliku od njegovih članova, nepoznat na hrvatskoj i globalnoj sceni. 'Tim je naša najveća vrijednost i, kao što sam rekao, uvjerenje da ćemo izbaciti zaista kvalitetnu igru. U bilo kojoj drugoj varijanti, da se na ReSetnoj učimo i tek pokušavamo napraviti nešto – ne bismo privukli investitore niti realno išta kvalitetno izbacili na tržište, barem u mjeri da to bude konkurentno', zaključuje Kosić.