Pogledajte šest fenomenalnih metoda kojima maštoviti developeri zagorčavaju život piratima i onima koji ilegalno downloadaju njihove igre
Piratstvo u industriji videoigara doista postaje velik problem. Prije nego što se zaletite s isprikama poput ' nemam novca' ili 'platio bih da košta upola manje', uzmite u obzir da proizvođači igara nerijetko nisu megakorporacije kojima zarada na konkretno vašoj kopiji ne znači ama baš ništa.
Kao najbolji i najnoviji primjer spomenimo genijalnu malu igru Monument Valley, prekrasnu kombinaciju umjetnosti i slagalice s izvrtanjem percepcije na kakvu smo navikli igrajući ingeniozni Fez. Nedavno izašla verzija za Android piratizirana je do kosti. Koliko točno, pitate se. Devedeset posto Android downloada skinuto je ilegalnim putem. iOS se još donekle drži sa 60 posto piratiziranih kopija. Što je najbolje od svega, igra košta tri dolara, što je otprilike cijena gaziranog pića u obližnjoj birtiji.
Prije nego što se bacimo u još jedno kukanje o tome kako ljudska pohlepa uništava indie gejming, bacimo pogled na koji se način razvojni timovi s ovom pošasti - sukobljavaju. Neki od njih pribjegavaju nemilosrdnim sustavima provjere, dok oni originalniji sustavno slamaju vlastitu igru kako bi nasamarili pohlepne gejmere
Prvi i pritom domaći odgovor piratima dolazi iz Croteama koji je već odavno poznat po maštovitim antipiratskim mjerama. Njihov svjetski poznati Serious Sam 3 u sebi je sadržavao neuništivog crvenog škorpiona koji bi na samom početku napao sve igrače koji su igru skinuli nezakonitim putem. Da stvar bude bolja, kad bi bili dodatno uporni te na mukotrpan način izbjegli spomenutog supernegativca, dočekala ih je 'bugovita' kamera koja zbog neobjašnjivog razloga vuče prema gore lijevo. Rezultat? Neigriva igra i podosta živčanih pirata
Nešto manje popularan, ali svejedno brutalno piratizirani Sims 4 jedna je od prvih EA-ovih igara koje su kao antipiratsku mjeru, zamislite, napravile nešto doista smiješno. Znate za one piksele koji se pojave kada simljanin krene na tuširanje ili se skine gol? Zamislite kako se ti isti pikseli sustavno počnu širiti naokolo sve do trena kada čitava igra izgleda kao površno cenzurirana japanska pornografija. Korisnici službenih foruma koji su se počeli žaliti na ovaj grozan 'bug' uskoro su se morali suočiti a činjenicom da su upravo ispali budale prigovarajući na vrlo uspješnu antipiratsku mjeru
Naravno, konačna mjera u borbi s piratima ne moraju biti pikseli. Ako ste, recimo, odlučili zaigrati piratiziranu PC verziju Rocksteadyjevog čuvenog Arkham Asyluma, u jednom trenu ste se morali sočiti s bolnom činjenicom kako glavni lik malo-pomalo postaje sve tromiji i tromiji. Stvar kulminira presmiješnim 'bugom' zbog kojeg čovjek-šišmiš nakon širenja plašta jednostavno pljusne na pod kao olovni Anto Đapić. Ovo je spriječilo mnoge 'vlasnike' piratizirane igre da svoj pohod kroz čuvenu ludnicu nastave u kupljenoj kopiji igre, s obzirom na to da je debeli i spori Batman malo toga mogao dosegnuti krećući se kao podbuhli pingvin u lateksu.
Bohemia Intractive svoj ARMA štiti sustavom pod imenom DEGRADE. Ova maštovito osmišljena zaštita kombinacija je onih iz Simsa 4 i Batmana. Kao što i ime ove antipiratske mjere nalaže, radi se o sustavnom unazađivanju sadržaja igre. Naravno, ova metoda kao i sve do sada ne bi završila u ovom članku da se usput ne ismijava s igračem. Oružja koja koriste vlasnici piratske kopije polako postaju sve manje i manje precizna - sve do trena kada s njima nije moguće pogoditi cilj koji stoji pred njime. Stvari ne prestaju s time - nakon nekog vremena okolina polako postaje sve više i više psihodelična sve do trena kada se lik u igri pretvori u pticu uz poruku 'Good birds do not fly away from this game, you have only yourself to blame.' Genijalno!
Vjerojatno najokrutniji i nešto manje poznati antipiratski potez moguće je naći u RPG-u Earthbound. Ovaj hit sa Super Nintenda u sebi je sadržavao nemilosrdni sustav zaštite koji je inače umjerene nasumične susrete s čudovištima eksponencijalno povećao. Ovo je značilo da su igrači piratske kopije na negativce nailazili kamo god se okrenuli. Ako su bili dovoljno uporni da ignoriraju valove repetitivnih sukoba, naišli su na uvjerljivo najokrutniji originalni šamar piratstvu u modernom gejmingu. U posljednjoj boss bitci u igri Earthbound se smrzne te obriše sve sačuvane pozicije. Teško nam je zamisliti užas na licima prvih igrača koji su dosegli taj dio igre, no kladimo se da je bilo predobro.
Konačno, tu je i igra koja na najiskreniji mogući način piratima daje do znanja da nanose štetu ljudima koji su se igru zapravo trudili napraviti. Game Dev Tycoon, simulator developerskog studija u svojoj je piratiziranoj verziji konstantno podsjećao korisnika da svojim postupkom griješi. Kako? Tako da svaki put kad nešto postignete objavi kako, ma koliko se vi trudite, piratstvo oduzima velik postotak vaše zarade. Ovo se elegantno nastavlja sve do trena u kojem virtualna radionica videoigara ne bankrotira zbog - piratstva. O, slatka, slatka ironijo.