Kako stvari stoje, Steamova politika povrata novca u slučaju da niste zadovoljni igrom i nije baš toliko dobra stvar
Ideja povrata novca u slučaju nezadovoljstva proizvodom na papiru zvuči posve dobro. Činjenica da ovo odnedavno možete napraviti i s videoigrama kupljenima na Steamu također izgleda kao još jedna dobra ideja. Nažalost, od njenog uvođenja proteklog tjedna pokazalo se da vraćanje igara ako ih niste igrali dulje od dva sata i nije baš najbolja stvar.
Ovo se pogotovo odnosi na nezavisne autore, čije igre nemaju dvadesetak sati gameplaya ili koje su rađene kao proceduralno generirane arkadne igre. Vjerovali ili ne, ljudi su takve igre počeli vraćati nakon što su ih 'isprobavali' dva sata. Na stranu to što videoigra košta 15 kuna - kupci ih i dalje vraćaju nakon što se naigraju.
Primjerice, nezavisni studio Qwiboo izdao je malu i vrlo hvaljenu arkadnu igru Beyond Gravity, simpatičnu i maštovitu arkadu koja košta nešto manje od dva eura. Od uvođenja 'povrata robe' prodaja joj je pala za zapanjujućih 72 posto. Od 18 kupljenih igara u protekla tri dana vraćeno ih je 13, što je paradoksalno, uzmemo li u obzir to da se ne radi o lošoj igri. Štoviše, BG je prihvaćen i hvaljen naslov (89 posto pozitivnih recenzija), čiji glavni nedostatak leži u dizajnu jer je primjereniji mobilnim telefonima nego računalima.
Slična stvar dogodila se i PuppyGamesima, čija igre također bilježe katastrofalan pad prodaje.
Zaključak? Možda ideja o povratu robe ne bi smjela vrijediti za svakog. Velike igre za koje vam treba 50 sati kako biste ih završili bez problema mogu koristiti postojeći model dok manje igre, poput gore navedenog Beyond Gravityja, moraju imati proporcionalno kraću politiku povrata... nešto tipa 40 minuta ili manje.
Jednak pristup razvikanim i indie igrama samo može naštetiti potonjima.