Brojimo zadnje dane 2019. godine. Pred nama novo desetljeće u kojem sigurno neće nedostajati noviteta i uzbuđenja kad su društvene mreže u pitanju. Pogledajte što možemo očekivati
Nastavit će se borba sa širenjem lažnih vijesti i dezinformacija. Naročito nakon što su u Facebooku, i dalje najvećoj društvenoj mreži svijeta, odlučili kako neće provjeravati jesu li navodi u političkim oglasima istiniti ili nisu. Ali, moglo bi se dogoditi da se Mark Zuckerberg i društvo predomisle oko toga.
Metrike će postajati sve manje očite. U Instagramu su odlučili izbaciti brojanje lajkova jer je to navelo ljude, naročito mlađe, na češće objavljivanje. Pokaže li se to univerzalno primjenjivim receptom, i drugi načini mjerenja angažmana mogli bi se naći na udaru.
Vraćaju se urednici. Tijekom nadolazećeg desetljeća algoritmi kao alat određivanja što će biti prikazano na društvenim mrežama će u sve većoj mjeri padati u drugi plan, a uredničku ulogu sve više će ponovno preuzimati ljudi.
To se već događa u Facebookovoj novoj kartici za vijesti, u servisu Apple News, u Twitteru i Snapu... Čak i u Googleu počinju uzimati u obzir kvalitetu izvornog izvješćivanja pri predlaganju koje vijesti trebate pročitati.
godina na izmaku
Napravili smo tehno pregled: Ovo su najzanimljiviji pametni telefoni iz 2019. godine
Iduća velika društvena mreža bit će e-pošta. Newsletteri će biti nova web odredišta, a oko njih će zajednice rasti na zanimljive nove načine, predvođene tvrtkama kao što je Substack. Uspon medija s pretplatom (ne samo newslettera) doprinjet će rastu jaza između onih koji gledaju oglase i onih koji plaćaju kako bi ih izbjegli.
Aplikacija za deepfake postat će opće prihvaćena. I ovo se već događa, primjerice s Snapchatovim filterom za starenje. Moguće je kako će prvu hit aplikaciju za uređivanje videa uz pomoć strojnog učenja imati Instagram.
Internet će se podijeliti u zone. Već sad je mreža svih mreža na određeni način podijeljena na, uvjetno rečeno, američku, europsku, kinesku i rusku zonu. Tijekom idućih godina jaz među njima će ubrzano rasti, što će ograničiti moguću veličinu bilo koje društvene mreže.
Discord će postati sveprisutan. Mreža namijenjena ljubiteljima igara i sad je vrlo popularna među mladima, ali i bandama kriminalaca. U godinama koje su pred nama počet će sustizati današnje divove.
Oculus će napokon poletjeti, zahvaljujući Twitchu. Dugo očekivano i najavljivano masovno korištenje virtualne stvarnosti moglo bi se napokon ostvariti tijekom idućeg desetljeća. Glavni generatori rasta mogli bi biti Oculus Quest i streaming.
Svađe oko lokacijskih podataka. Regulatorne agencije i zakonodavci diljem svijeta sve više će pritiskati tvorce internetskih servisa i aplikacija oko korištenja podataka o lokaciji korisnika koje odašilju pametni telefoni i drugi uređaji.
TikTok će dobiti ozbiljnu konkurenciju. Pojavit će se više novih aplikacija za kratke video zapise poput Bytea i Fireworka.
TEHNO PREGLED
Musk nije jedini: Pogledajte koje nam je milijardere iznjedrilo proteklo desetljeće
Slack će se naći u problemima. Tvrtke bi mogle prijeći na druge platforme nakon što su u pojedinim slučajevima poruke sa Slacka procurile u javnost.
Libra neće zaživjeti. Facebookov projekt digitalne kriptovalute ove se godine susreo s nizom problema. Moguće je kako će u Facebooku odlučiti kako Libra nije vrijedna truda i para pa se okrenuti nečemu drugome.
Lude ideje. Facebook bi, recimo, mogao pokrenuti platformu za podcast, servis za streaming glazbe uz plaćanje, možda i vlastiti časopis pa čak i - knjige.
EU Facebook? Među neobičnijim predviđanjima je i ono prema kojem će Europska unija financirati pokretanje vlastite društvene mreže.
Puno neizvjesnosti. Hoće li regulatorna tijela tražiti razbijanje Facebooka ili Googlea na više manjih tvrtki? Hoće li istrage u tijeku vezane uz zaštitu privatnosti dovesti do smislenih promjena na društvenim mrežama? Kako će se društvene mreže nositi s izazovima koje donose izbori, primarno u SAD-u ali i općenito?
Što bi nas sve moglo iznenaditi, pitaju se u Vergeu.