Instagram ili Vine? Oba nude pregršt mogućnosti, ali imaju i svoja ograničenja. Kako odabrati najbolji?
Otkako su mobilni telefoni dobili kameru koja je mogla snimati video, ljudi su počeli bilježiti sve što im se događa u životu, a ne samo one posebne trenutke poput vjenčanja, diploma ili rođendana.
S dolaskom pametnih telefona i razvojem društvenih mreža, snimanje kratkih video zapisa i njihovo objavljivanje na internetu postalo je jednostavnije no ikad.
Kada se početkom 2013. pojavio Vine i omogućio milijunima diljem svijeta da svoju kreativnost pokažu u samo šest sekundi, započela je nova era u objavi videozapisa na internetu.
Tek šest mjeseci kasnije, popularni servis i aplikacija za objavu fotografija Instagram svojim je korisnicima omogućio da uz fotografije, objavljuju i video.
To je na muke dovelo korisnike oba servisa, jer kako odabrati koji servis koristiti za objavu videa.
About.com napravio je usporedbu oba servisa i predstavio njihove prednosti, mane i ključne razlike. Na kraju će konačnu odluku donijeti sami korisnici.
Duljina i izgled videa
Vine je osvojio mnoge upravo zbog činjenice da je dopuštena duljina videa tek šest sekundi. Jednostavno uključite aplikaciju, pritisnite za snimanje, dodajte kakav zanimljiv komentar i objavite na Facebooku ili Twitteru.
S druge strane, Instagram je prvo bio servis za objavljivanje fotografija, no sad se na njemu mogu objavljivati i videosnimke duljine do 15 sekundi. To je očito dovoljno i profesionalnim filmašima, jer je na Instagramu objavljen i najavni video za nadolazeći film o Steveu Jobsu.
No u čemu je glavna razlika? Osim u duljini snimke. Instagram nudi mnogo više alata za obradu snimke. Tako možete dodavati zanimljive filtere i okvire, ali i svoje uratke slati drugima putem e-maila. U posljednjoj verziji, Instagram, kao i Vine, nudi embedanje fotografija odnosno videa i na druge web-stranice.
Iako je Vine probio led i osvojio srca korisnika s kratkoćom videa, čini se kako je Instagram ipak pobijedio u ovoj kategoriji.
Pretraga i potraga za videom
Vine svojim korisnicima omogućuje pretragu svih videozapisa pomoću tražilice, ali im i nudi mogućnost otkrivanja zanimljivih videa pomoću opcije 'Explore'. Tu je i 'Editor's Pick' koji nudi video zapise koje su odabrali Vineovi urednici, kao i popis najpopularnijih videa u 'Popular Now'. Budući da je Vine prvenstveno namijenjen objavi na Twitteru, za pretragu se mogu koristiti i hashtagovi, a Vine će preporučiti one hashtagove koji su trenutno popularni.
I Instagram ima sličan sustav kao Vine s tim da se u rezultatima pretraživanja nalaze i fotografije i videozapisi objavljeni na tom servisu. Za razliku od Vinea, Instagram nudi i kratki pregled videa bez njegovog otvaranja.
U ovom slučaju, vaga preteže na Vineovu stranu upravo zbog činjenice da se kod Instagrama ne može napraviti posebna pretraga fotografija i posebna pretraga videa, što otežava potragu za određenim videom.
Interakcija s drugima
I Vine i Instagram nude dvije glavne interaktivne mogućnosti svojim korisnicima. Jedna je 'lajkanje' videa odnosno njegovo komentiranje, a druga tagiranje osoba prilikom objave videa.
Prave razlike, u ovom slučaju, nema. Sve ovisi o tome koji servis koristite i koliko ste vješti u korištenju hashtaga i taga prilikom objave videa. Što su korisnici vještiji, odnosno upisuju bolje ključne riječi, to su veće šanse da će njihov video pobuditi pozornost drugih korisnika.
Konačni pobjednik
I Vine i Instagram će u nadolazećim mjesecima doživjeti dodatna poboljšanja i dorade. Oba su servisa prvo zaživjela na iPhoneima, a tek poslije krenula pokoriti tržište Androida. No u načelu oba su servisa odnosno aplikacije veoma slične.
Sve ovisi o samom korisniku. Ako ste veoma aktivni na Twitteru, vjerojatno će vam Vine biti prikladniji za objavu videa zbog svoje mogućnosti ugrađivanja videa u tvitove.
Za one koji vole objavljivati i fotografije i video, bolji je izbor Instagram. Pogotovo, ako uz Instagram koriste i Facebook.
Ako vam je šest odnosno 15 sekundi premalo za vaše uratke, uvijek postoji YouTube.