U izvješću za treći poslovni kvartal, Zuckerbergova mreža Facebook otkrila je kako na njoj boravi 1,35 milijarde mjesečno aktivnih korisnika. Uistinu, Facebook u tom smislu konkurencije nema, no kada je riječ o brzini rasta i novim korisnicima (barem u postocima), ova društvena mreža polako dolazi do točke zasićenja. Prema istraživanju Global Web Indexa, Facebook je u prošlih šest mjeseci narastao za dva posto, dok je Tumblr zabilježio rast aktivnih korisnika od 120 posto
Zapravo, Facebook se s tim postotkom nalazi u samom dnu liste koju je kreirao Global Web Index. Google+ je tako ostvario rast aktivnih korisnika od 16 posto, YouTube 25 posto, a prestigao ih je čak i Twitter s 26 posto. Tumblr čini vrh ljestvice s brojem aktivnih korisnika, iako se nalazi na drugoj poziciji kada je riječ o rastu novih korisnika. Tu ga je prestigla društvena mreža Pinterest.
Donedavno je Facebookov Instagram bio najbrže rastuća mreža, a iako rezultati sada nikako nisu loši, i po rastu članova (36 posto) i aktivnih korisnika (64 posto) ova mreža se smjestila ispod Tumblra i Pinteresta.
'Pred Facebookom se nalazi niz izazova. Ljudi su umorni od Facebooka, 50 posto članova iz Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a navodi kako ga koriste sve manje', navodi Jason Mander, autor izvješća. Zuckerbergova društvena mreža će, kako bi zadovoljila Wall Street, sasvim izgledno kupiti još manjih i brzo rastućih platformi - kako bi osigurala 'pritok novih korisnika', smatraju analitičari. No, reći da je najpopularnija društvena mreža pred raspadom bi bilo krajnje naivno. Možda po rastu Facebook i nije impozantan, no riječ je o mreži koju korisnici i dalje posjećuju više puta dnevno u značajnom broju. O postocima u tom smislu Twitter, Tumlbr i ostali za sada mogu samo sanjati.
Kad je riječ o aplikacijama vezanim uz društvene mreže i komunikaciju, vrijedi spomenuti da je Snapchat zabilježio najznačajniji rast u proteklih šest mjeseci, a u stopu ga prati Facebookov Messenger, Instagram i jedna relativno nova aplikacija Line. Posrijedi je rješenje iz Japana, a u toj zemlji je postala i najveća društvena mreža 2013. godine. U listopadu su otkrili kako imaju više od 560 milijuna korisnika diljem svijeta, od čega je 170 milijuna aktivnih korisničkih računa.
Global Web Index podatke je dobio na temelju intervjua napravljenih sa 170 tisuća korisnika na 32 svjetska tržišta, a čitavo izvješće se može vidjeti u nastavku: