Nova Serija 5 je lakša, brža i pametnija od prethodnika a u BMW-u tvrde kako je zadržala onaj karakterističan osjećaj u vožnji kojeg pružaju automobili bavarskog proizvođača
Kao i svaka generacija do sada, tako se i ova BMW Serija 5, kodne oznake G30, poziva na sportske gene i užitak u vožnji. No, to nije sve jer je BMW odavno zakoračio svijet gdje će automobili biti računalno osposobljeni više nego doktor sa FER-a pa je tako odlučio napraviti Seriju 5 poluautonomnim automobilom. Međutim, prije svega ju je odlučio učiniti laganom, pa je tako upotrebom magnezija i aluminija te dijelova sa aktualne Serije 7 G30 od svog prethodnika lakša za prosječnih stotinu kilograma.
Tu je i aktivna aerodinamika - ‘bubrezi’ se npr. otvaraju i zatvaraju ovisno o potrebi, a niti pasivna aerodinamika nije za baciti. Sa koeficijentom otpora zraka od 0.22 Cd BMW Serije 5 drži najbolji rezultat u klasi. Svojim poluautonomnim sustavima pomoći će vozaču do 210 kilometara na sat, odnosno BMW navodi da do navedene brzine vozač ne mora ‘ubrzavati, kočiti niti upravljati’. Podloga za ovakvu komociju je spajanje prilagodljivog tempomata te sustava pomoći pri upravljanju i ‘držanju’ trake. Automobil u tom načinu rada poštuje prometne znakove i ograničenja brzine što vozač može prilagoditi prema svom nahođenju do petnaest kilometara na sat brže ili sporije.
Naravno, sve radi pomoću kamera, radara i ultrazvučnih senzora. BMW u svim materijalima o automobilu navodi da sustav nije zamjena za vozača te da se ne radi o autopilotu u kojem je moguće pustiti mozak na pašu. Komforu pridonose i četverozonski klima uređaj koji ionizira zrak u kabini, posebna vrsta izolacije od buke kao i opcijski sustav udaljenog parkiranja koji će vlasniku omogućiti da pomoću ključa uparkira svoj BMW Serije 5 i u najuže parkirno mjesto te ga promatra iz daljine. Sva prednja svjetla serijski su napravljena od LE dioda, a ova Serija 5 je prvi automobil na svijetu koji je omogućio potpunu integraciju Apple CarPlay sustavom bežično. Naravno, tu je i WiFi hotspot za do deset uređaja, dakle pet osoba, svaka s dva mobitela, uključujući i vozača, mirno može surfati koristeći ovaj automobil kao modem.
Motori pripadaju BMW EfficientDynamics obitelji s dva turba, a u startu su dostupna dva benzinca i dva dizelaša te pogon na stražnje ili xDrive pogon na sve kotače. 530i obujma dvije litre razvija 350 Nm okretnog momenta i snagu od 252 konja što mu omogućava maksimalnu brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 6.2 sekunde s mjesta do ‘stotke’. Zasad je najsnažniji benzinac 540i obujma tri litre sa 340 konja snage i 450 Nm okretnog momenta i ubrzanjem od 4.8 sekunda od 0-100 km/h.
Dizeli su 520d i 530d, slabiji četverocilindraš razvija 400 Nm okretnog momenta i 190 KS a uz ubrzanje od 7.6 sekundi za 0-100 te maksimalnu brzinu od 237 km/h troši nominalne 4.1 litre na stotinu kilometara, navodi BMW. 530d navodno troši samo četiri decilitra na stotinu prijeđenih kilometara više (4.5 litre u kombiniranom ciklusu vožnje), a iz šest cilindara obujma na kotače prenosi 265 konja i 620 Nm okretnog momenta.
To je dovoljno za ubrzanje od 5.7 sekundi te elektronički ograničenu brzinu od 250 km/h. Za ultra štedljive će nedugo nakon početka prodaje u ponudi biti i 520d EfficientDynamics Edition sa svim uobičajenim dodacima koji idu uz takve automobile - Steptronic osmobrzinskim mjenjačem s drugačijim prijenosnim omjerima, poboljšanom aerodinamikom i gumama s nižim otporom kotrljanja te nominalnom potrošnjom manjom od osnovnog 520d za dva decilitra.
No, sa 102 grama CO2 po prijeđenom kilometru riječ je o limuzini koja najmanje zagađuje u klasi. Za kupce koji žele biti eko a preferiraju benzin na raspolaganju će biti plug-in hibridni 530e iPerformance sa četiri cilindra, 252 konja ukupne benzinsko-električne snage i nominalno nevjerojatno niskih 46 grama CO2 po prijeđenom kilometru uz samo dvije litre goriva. Za kupce koji žele štedljivo ovo je bolji izbor od dizela. Za one koji žele sport dok ne stigne M5 tu je BMW M550i xDrive. V8 biturbo nudi 650 Nm, 462 KS te sprint do stotke za samo četiri sekunde. Novi BMW Serije 5 na tržište stiže u veljači.