VRIJEME JE ZA PRILAGODBU

Svijet podataka se mijenja

14.07.2015 u 07:37

Bionic
Reading

Tvrtke širom svijeta doslovno su zatrpane podacima. Prikupljaju ih sve više i više - i to sve bržim ritmom - dok istovremeno o njima ovise više nego ikada ranije. Oslanjajući se na današnji pristup, IT organizacije jednostavno neće biti sposobne upravljati svim tim podacima

Potražnja za uslugama upravljanja podacima nikada nije bila viša. Do 2020. u svijetu bi trebalo biti više od 44 zetabajta podataka. Oslanjajući se na današnji pristup, IT organizacije jednostavno neće biti sposobne upravljati svim tim podacima - one za to nemaju niti financijske niti ljudske resurse, upozorava Matt Cain, glavni menadžer za proizvode u Veritasu.

Veritas je trenutno sastavni dio tvrtke za računalnu sigurnost Symantec koji se bavi upravljanjem podacima, no do kraja godine bi se trebali izdvojiti u zasebnu tvrtku.

Premda većina pretpostavlja kako je upravo infrastruktura odgovor na problem upravljanja količinama podataka koje svakim danom postaju sve veće, Cain je uvjeren kako ovakav pristup neće biti uspješan. Umjesto toga, organizacije se moraju usredotočiti na značaj svojih informacija te taj proces mora biti komplementaran s novim generacijama infrastrukture.


Nisu svi podaci jednako vrijedni. Videozapisi s mačkama nisu isto što i financijski izvještaji. Direktna posljedica toga je činjenica da ugovori o uslugama (SLA) vezani uz dostupnost rješenja za izradu sigurnosnih kopija (backup) i povrat podataka (recovery) moraju ujedno biti povezani i s vrijednošću samih podataka.

Istraživanje koje je proveo Harvard Business School pokazuje da tvrtke koje dobro koriste svoje podatke mogu povećati produktivnost za pet posto, a profitabilnost za šest. Dobro razumijevanje ove ideje i iskorištavanje njezinih prednosti u poslovno će okruženje donijeti učinkovitost te će se i troškovi isplatiti. No, 'grubi' pristup, poput deduplikacije, jednostavno pogoršava ovaj problem.

Više podataka ne znači nužno i njihovu veću vrijednost. Većina organizacija jednostavno pohranjuje sve više i više podataka, no ovakav pristup nije održiv. Pritom imaju velikih problema kako bi spoznale punu vrijednost svojih podataka i odredile koji su od njih zaista ključni i vrijedni.

Situaciju dodatno pogoršava činjenica što svaka nova platforma ili tehnologija ujedno dodaje i novi sloj fragmentacije podataka u poslovnom okruženju. Upravljanje podacima i njihovim životnim tijekom (information lifecycle management) pomaže odgovoriti na ove glavne izazove koji se postavljaju u pogledu uvida u podatke i kontrole nad njima.

Dostupnost infrastrukture ne znači nužno i dostupnost aplikacija. Nove tehnologije, poput konvergirane infrastrukture ili cloud platformi za infrastrukturu (IaaS, Infrastructure as a Service) mogu sniziti operativne troškove, smanjiti složenost i ubrzati vrijeme potrebno da se usluga ponudi tržištu. Međutim, aplikacije moraju biti aktivne, moraju uvijek raditi – ako one stanu, i poslovanje staje.

Tvrtkama i IT odjelima sada se otvaraju nove prilike ako žele brže i mudrije postizati svoju veću konkurentnost - a sve te procese omogućava pristup pravim informacijama. Istovremeno, tvrtke imaju i odgovornost prema svojim korisnicima, kupcima, zaposlenicima i dioničarima, pa stoga moraju brinuti o tome kako upravljaju svojim poslovanjem, kako štite svoje podatke i kako snižavaju nepotrebne troškove, zaključuje Cain.