Ovo bi moglo biti korisno u industrijskim pogonima koji nisu pogodni za punu automatizaciju. Uspravljanje humanoidnog robota nije jednostavno zbog njihove velike težine
Tvrtka Boston Dynamics prošlog je tjedna najavila električnog robota nazvanog Atlas. Ali, također su se oprostili i od izvornog hidrauličnog Atlasa, koji nakon deset godina više ne može držati korak s novim modelima.
Uz to su objavili video o putovanju tog robota od razdoblja u kojem je bio dio dijelom istraživačkog projekta pri DARPA-i do faze u kojoj je postao impresivno spretan dvonožni stroj.
Tako smo imali prilike vidjeti kako je svakom uspjehu prethodilo na desetke klizanja, padova i drugih nezgoda, odnosno godine pokušaja i pogrešaka.
Kao i mi, dvonožni roboti padaju kad izgube ravnotežu. Kao i nama, važno im je znati kako se samostalno vratiti na svoje noge.
U Boston Dynamicsu su davno odlučili kako žele izraditi robote koji mogu pasti, a da se pritom ne razbiju i da se neuspjeh ne gleda negativno.
Veliki dio učenja padova obavljen je sa četveronožnim robotom Spotom. Iako su takvi oblici u pravilu stabiliniji, Spotova je prednost u tome što ima puno više iskustva u stvarnim uvjetima.
Naime, razne inačice tog robota godišnje prijeđu oko 70 tisuća kilometara po tvornicama, obavljajući oko sto tisuća inspekcija mjesečno. Otprilike padnu svakih sto do dvjesta kilometara.
Kod ljudi ruke služe kako bismo se uspravili nakon pada, mahali pokušavajući održati ravnotežu ili za interakciju sa svijetom oko sebe, poput otvaranja vrata ili podizanja kutija.
Pokazalo se kako je za robote koristan položaj sličan fetalnom kako bi zaštitili noge i ruke, a naučili su ih i kako koristiti ruke kako bi ublažili pad koliko je moguće te se uspravili.
To bi moglo biti korisno u industrijskim pogonima koji nisu pogodni za punu automatizaciju. Naime, uspravljanje humanoidnog robota nije jednostavno jer su takvi strojevi prilično teški.
Stoga je važno da učine sami koliko god je moguće prije nego što im ljudi priskoče u pomoć, piše Tech Crunch.