ZABAVA NA DALJINU

TikTok predstavio dvije aplikacije, među ostalim i konkurenta Instagramu

21.06.2024 u 12:50

Bionic
Reading

Prijatelji pomoću nove aplikacije mogu snimati i slati si reakcije na razne sadržaje poput TikTok videa, uz podršku za Reelse i mnogošto drugo planirano za budućnost. Aplikacija još nije dostupna u EU

TikTok je lansirao novu aplikaciju za dijeljenje fotografija, sličnu Instagramu, pod nazivom Whee.

Izričito pozicionira Whee kao aplikaciju za dijeljenje fotografija samo s najbližim prijateljima. 'Snimite i podijelite fotografije iz stvarnog života koje samo vaši prijatelji mogu vidjeti, omogućujući vam da budete najautentičniji', stoji u opisu na Google Playu. 'Whee je najbolje mjesto za bliske prijatelje da dijele životne trenutke.'

Na njoj se nalazi sučelje aplikacije slično za dijeljenje fotografija i videa slično Instagramu, a na glavnom ekranu nalaze se tabovi za kameru, prikaz sadržaja (feed), poruke i tipka za obavijesti.

Čini se da TikTok ovom aplikacijom još uvijek ispituje teren. Trenutno je dostupan na Androidu u 'više od desetak zemalja', ali ne i u SAD-u, izvještava Android Police. Također nije vidljiv u App Storeu. Ovo nije TikTokova prva aplikacija za koju se čini da je inspirirana Instagramom: u travnju je tvrtka započela s uvođenjem aplikacije za dijeljenje slika pod nazivom TikTok Notes, piše Verge.

No TikTok je predstavio još jednu značajku - Seen, trenutno nedostupnu u EU.

Svima nam je poznat osjećaj kada pošaljemo smiješni video, očekujući odgovor prijatelja, samo da bismo primili osnovni emoji smijeha ili, još gore, nikakvu reakciju. Aplikacija Seen želi riješiti taj problem tako da prijatelji snime videoreakciju uživo na sadržaj koji im pošaljete.

Aplikaciju za razmjenu videoporuka, dostupnu na uređajima s iOS-om, suosnivali su poduzetnik Faheem Kajee i glumica Karen Gillan.

Uz Seen možete slati videozapise u privatnim iMessagesima jednoj osobi ili u grupne razgovore s do 11 osoba. Kada se primateljima šalje sadržaj, oni moraju snimiti video, a mogu ga vidjeti samo pošiljatelj i zajednički prijatelji u grupnom chatu. Pošiljatelj tada mora uzvratiti snimkom sebe kako reagira na reakciju prijatelja. Tvrtka se nada da će njezina aplikacija stvoriti autentičan i privlačan način interakcije s prijateljima.

Integracija s TikTokom

Jedna od ključnih značajki aplikacije je integracija s TikTokom, a omogućuje dijeljenje videozapisa s prijateljima na Seenu izravno iz aplikacije. Također nudi feed popularnih videozapisa koji se može pomicati, kao i mogućnost njihova učitavanja s fotoaparata iPhonea. Integracija s YouTube Shortsima i Instagram Reelsima bit će uvedene u budućnosti.

Seen je lansiran u App Storeu ranije ovog mjeseca i već ima tisuće korisnika. Tvrtka je rekla da planira uskoro izbaciti verziju za Android, ali nije navela konkretan datum lansiranja.

'Naš načelni cilj je stvaranje platforme koja pomaže ljudima da se povežu na način koji se čini stvarnim', rekao je Kajee za TechCrunch. 'Dijeljenje videoreakcija bolje je nego samo dobiti palac gore. Potiče širi razgovor i postoji osjećaj da je ostvaren rezultat kada se vidi nečija reakcija.'

Kajee je suosnivač tri druga startupa: tvrtke za proizvodnju pića Moment, platforme za e-trgovinu Initial i modne društvene aplikacije Found (bivši Pashash). U međuvremenu, ovo će biti prvi tehnološki startup za Gillan. 'Ona je bila uključena i u stvarnu konceptualizaciju i u detaljan proces, što je bilo nevjerojatno i vrlo neočekivano za veliku holivudsku glumicu... Karen je stvarno korisna za distribuciju', rekao je Kajee.

Osim filmske zvijezde kao osnivača (koja pomaže u rastu korisnika), aplikacija je dobila podršku značajnih investitora, uključujući suosnivače Twittera Eva Williamsa i Twitcha Kevina Lina, bivšeg izvršnog direktora Crunchyrolla Kuna Gaoa, izvršnog direktora osnivača Rotten Tomatoesa Patricka Leeja i drugih - što je rezultiralo ukupnim financiranjem od milijun dolara.

Reagiranje na privatne videoporuke samo je prva iteracija Seena. Tvrtka kasnije planira uvesti javni feed za otkrivanje drugih korisnika, a također razmatra mogućnost da kreatori popularnog sadržaja komuniciraju s obožavateljima jedan na jedan kako bi dobili njihove reakcije prije objavljivanja videa. Drugi mogući slučajevi upotrebe aplikacije mogli bi biti stand-up komičari koji testiraju nove šale, rekao je Kajee.

Kako će zarađivati?

Tvrtka također namjerava uvesti značajke monetizacije, poput premium ponuda s igrama i filtrima unutar aplikacije. Oglašavanje je još jedno područje koje želi istražiti, no Seen ima zanimljiv pristup kojem je cilj prikupiti podatke o reakcijama korisnika.

'Kada se pomičete kroz feed, bilo bi nešto sadržaja korisnika, nešto prijatelja i nešto oglašivača', napomenuo je Kajee, dodajući da će korisnici imati opciju reagiranja na oglas, što će Seen zatim prikupiti. Reakcijama na oglase pristupa samo Seen, a ne drugi korisnici ili oglašivač.

'Te podatkovne točke su jako vrijedne i to je nešto čemu nitko drugi nema pristup, što koncept čini stvarno zanimljivim', rekao je.

Reakcijske aplikacije bile su trend među startupima u prošlosti - kao što su Gather, Reactr i Samba - ali nisu polučile uspjeh. Sada, 10 godina kasnije, lansiranje Seena dolazi u vrijeme u kojem postoji sve veća potražnja za autentičnijim i značajnijim vezama na internetu, posebno među mlađom generacijom. Osnivači se nadaju da će ova aplikacija odgovoriti na potrebu za istinskom interakcijom, osobito sada, kada mnogi ljudi osjećaju posljedice epidemije usamljenosti.

sve osim nogometa

Učitavanje...