Zadovoljstvo pruženom uslugom ovisi o više čimbenika: kvaliteti mreže i usluga, brizi za korisnika te cijeni i naplati, zaključak je 'Studije privlačenja i zadržavanja korisnika', koju jednom godišnje provodi Nokia Networks na globalno reprezentativnom uzorku
U ovogodišnjoj 2014 Acquisition and Retention Study, desetoj po redu, sudjelovalo je 12 tisuća korisnika iz 11 zemalja.
Što se više svijet okreće u smjeru mobilnih platformi, to su korisnici napredniji i zahtjevniji. Naime, udio naprednih korisnika - a to su oni koji se barem dva puta tjedno služe kompleksnijim uslugama poput, preuzimanja i slanja datoteka, financijskih transakcija i internetskog pretraživanja - u ovoj godini iznosi čak 69 posto (na zrelim tržištima njihov udio raste na 75 posto).
Čak 60 posto ispitanika iskusilo je probleme u služenju mobilnim podatkovnim uslugama i aplikacijama. Slijedom toga, 40 posto njih planira u sljedećih 12 mjeseci promijeniti svog pružatelja mobilnih usluga što je informacija koja bi trebala zabrinuti svakog iole ozbiljnog igrača na tržištu.
Kako privući i zadržati korisnika? 41 posto ispitanika smatra da je obaveza operatera da im osigura vrhunsku kvalitetu mreže, čak i ako će ih to stajati nešto više.
Važna je i sigurnost. 75 posto drži da je to pitanje također u nadležnosti operatera - u slučaju sigurnosnih problema 40 posto njih će potražiti alternativnog davatelja usluga.
Ipak, cijene usluga i naplata najvažniji su pojedinačni parametar u procesu zadržavanja korisnika, osobito kada je riječ o rastućim tržištima. Briga za korisnika osobito je važna na razvijenim i tehnološki naprednim tržištima kojim dominiraju zahtjevni korisnici.
Operateri koji žele profitirati od prelaska korisnika iz jedne mreže u drugu moraju voditi računa o tome da prilikom odabira novog operatera korisnici sve više vjeruju preporukama obitelji i prijatelja.
Nokia Networks je tijekom nedavno održane konferencije Nokia Roadshow u Zagrebu prezentirala portfelj malih baznih stanica koje stalnim rastom podatkovnog prometa u urbanim sredinama postaju ključan čimbenik u poboljšanju performansi mreže.
Pokazali su i spremnost za početak komercijalnog pružanja ove napredne usluge, a u procesu je i stvaranja partnerskog programa koji bi podržao ovu inicijativu.
Za to imaju spremnu tehnologiju Liquid Applications, kojom ova kompanija nastoji redefinirati ulogu baznih stanica pretvarajući ju u inteligentan dio mreže koji prikuplja i smješta sve vrste korisničkih podataka.
Sama bazna stanica pri tom 'zna' gdje i na koji način se služite tabletom ili smartphoneom, čime se ubrzava isporuka lokalnoga sadržaja, kao i učinkovitost cijele mreže.
U segmentu sigurnosti predstavljen je Mobile Guard, tehnologija koja upravlja mrežnim prometom i aktivno traži napade zloćudnoga softvera.
Što se glasovnih usluga tiče, prezentirane su usluge Voice over LTE i Voice over WiFi.
Do ove godine Nokia Networks je implementirala gotovo 148 LTE mreža diljem svijeta među kojima je i mreža četvrte generacije Hrvatskog Telekoma. 'Do 2018. godine očekujemo da će broj korisnika mobilnog broadbanda u Hrvatskoj porasti za čak 32 posto', procjenjuje Nives Sandri regionalna direktorica Nokia Networksa za Hrvatsku.