Japanska Toyota je i dalje najvrijedniji svjetski brend u automobilskom sektoru, dok je njemački Volkswagen (VW) ispao s liste vodećih 10 nakon skandala s varanjem na testovima emisije plinova
To pokazuje godišnje izvješće tvrtke Millward Brown, koja na temelju intervjua s potrošačima o percepciji brandova i analiza financijskih i poslovnih pokazatelja sastavlja tu listu već 11 godina. Prema tom istraživanju, vrijednost brenda Toyote porasla je prošle godine 2 posto, na 29,5 milijardi dolara, dok je vrijednost VW brenda pala na 9,3 milijarde dolara.
VW je izgubio više od polovine svoje vrijednosti u protekloj godini jer je ta kompanija snažno uzdrmana nakon što se otkrilo da je u svoja dizel vozila ugrađivala softver za varanje na ekološkim testovima.
Inače, na novoj listi nije se mijenjao poredak prvih sedam automobilskih brendova. Tako iza Toyote slijede BMW, Mercedes-Benz, Honda, Ford, Nissan i Audi. A nakon ispadanja VW iz top 10 automobilskih brendova, na osmom je mjestu Land Rover, a slijede Porsche i Tesla.
Ukupno vrijednost vodećih 10 automobilskih brendova pala je od prošle godine za 3 posto, na otprilike 140 milijardi dolara.
‘Automobilski sektor suočen je s možda najizazovnijim razdobljem, pri čemu je kriza s varanjem na testovima emisija samo jedna od mnogih’, kaže Peter Walshe iz tvrtke Millward Brown i direktor projekta Global BrandZ.
Inače, Toyota je na listi najvrijednijih svjetskih brendova tek na 28. mjestu. Vodeći je Google, s vrijednošću brenda od 229 milijarde dolara, što je za 32 posto više nego godinu dana prije, a slijedi Apple s vrijednošću od 228,5 milijardi dolara.