Tržište elektroničkih komunikacija u Hrvatskoj je i u trećem ovogodišnjem tromjesečju nastavilo bilježiti porast vrijednosti, i to od 11 posto u odnosu na ukupne prihode u drugom tromjesečju, a porasti se očekuju i u razdobljima koja slijede, izvijestili su danas iz Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Napominjući da su govorne usluge i dalje temeljni element tržišta, iz HAKOM-a ističu i da sve više na važnosti dobiva i podatkovni promet, tim više što se i u trećem tromjesečju nastavio porast potražnje za korištenjem usluge širokopojasnog pristupa internetu te je broj tih priključaka povećan za nešto više od 9 posto.
Taj porast vežu za omjer cijene i kvalitete usluge, porast korištenja interneta u općem smislu, povećanu dostupnost interneta te stalno rastuću svijest korisnika o internetu kao izvoru poslovnih informacija te drugih sadržaja.
Među telekom kompanijama/operatorima Hrvatski Telekom (HT) i dalje drži vodeći položaj na tržištu telefonskih usluga u nepokretnoj komunikacijskoj mreži, ali su regulatorne mjere istodobno utjecale na porast udjela novih operatora koji korisnicima pružaju usluge fiksne telefonije, ocjenjuju iz HAKOM-a.
S obzirom da operatori danas uobičajeno nude usluge vezane u jedan paket (primjerice govor, podatke, TV), HAKOM je ove godine počeo prikupljati informacije o broju paketa usluga, kojih je prema zadnjim dostupnim podacima koristilo 250.034 korisnika ili 29,6 posto od ukupnog broja priključaka širokopojasnog pristupa internetu.
I na tržištu telefonskih usluga u pokretnim mrežama u trećem ovogodišnjem tromjesečju nastavio se trend rasta broja korisnika i ukupnih prihoda, što objašnjavaju prvenstveno rezultatom pozitivnog tržišnog natjecanja te djelovanja trećeg operatora na snižavanje cijena telefonskih usluga u pokretnoj mreži.
Krajem trećeg tromjesečja ove godine u tri mobilne mreže bilo je 5,42 milijuna korisnika ili 3,5 posto više nego u drugom tromjesečju ove godine.
Pored telefonskih usluga sve više korisnika traži i uslugu IPTV-a te je HAKOM utvrdio da oko 40 posto od približno jedan i pol milijuna kućanstava s TV uređajem u Hrvatskoj koristi TV usluge nekog od kabelskih, IPTV ili satelitskih operatora.
Ostalih 60 posto televiziju prati isključivo putem digitalne zemaljske televizije.