Proveli su istraživanje koje je, između ostalog, pokazalo kako se zbog podrške umjetne inteligencije nemali broj djelatnika smatra 'zaposlenicima povećanih sposobnosti'
Prema rezultatima istraživanja kojeg je za Microsoft provela tvrtka KRC Research, poduzeća koja dobivaju najviše vrijednosti od umjetne inteligencije ne generiraju vrijednost samo od automatizacije i operativne učinkovitosti, već ju koriste i kako bi povećale te ojačale domišljatost svojih zaposlenika.
Istraživanjem je od 12. do 30. ožujka anketirano oko 12 tisuća zaposlenika u tvrtkama s više od 250 zaposlenih u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Rusiji, Poljskoj, Češkoj i Slovačkoj, Mađarskoj, Australiji, Brazilu, Izraelu, Turskoj, Južnoj Africi, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Sjedinjenim Državama, Indiji, Kanadi, Italiji, Nizozemskoj, Španjolskoj i Švedskoj.
Na svakom promatranom tržištu nasumični uzorak se sastojao od najmanje 500 zaposlenika i 100 direktora.
NEBESKI SPEKTAKL
Supermjesec zasjao nad Hrvatskom, pogledajte prizore iznad naših gradova
Rezultati su pokazali kako tvrtke koje najduže koriste umjetnu inteligenciju vide i najviše vrijednosti od toga. 84,4 posto vodećih ljudi iz tih tvrtki kaže da već vide poslovnu vrijednost od implementacije umjetne inteligencije, u usporedbi s 58,9 posto čelnika u tvrtkama koje su u ranijim fazama korištenja umjetne inteligencije.
Te su tvrtke fokusiranije na osiguravanje uvjeta u kojima će umjetna inteligencija upotpuniti talente njihovih djelatnika.
Naime, 84,7 posto čelnih ljudi i 62,1 posto zaposlenika tvrtki koje duže vrijeme koriste umjetnu inteligenciju smatraju se 'zaposlenicima povećanih sposobnosti' zbog toga što ih umjetna inteligencija podržava u njihovom radu, od pomoći u upravljanju jednostavnim zadacima i postupcima do pružanja uvida i pomoći u donošenju odluka.
Optimizacija poslovanja, ali i nove poslovne prilike
Većina tvrtki predvodnica u korištenju umjetne inteligencije (80,6 posto) stječe vrijednost koristeći tehnologiju za optimizaciju poslovanja.
Uz to, veća je vjerojatnost da će koristiti umjetnu inteligenciju da pomogne njihovim zaposlenicima da stvore nove poslovne prilike.
Na primjer, vjerojatnije je da će 'zrele' tvrtke koje koriste umjetnu inteligenciju utvrditi da im tehnologija pomaže u razvoju novih proizvoda i usluga (56,7 posto takvih tvrtki tako se izjasnilo u usporedbi s 40 posto tvrtki koje manje koriste umjetnu inteligenciju) i poboljšava korisničko iskustvo (to je potvrdilo 44,9 posto 'zrelih' tvrtki u odnosu na 28,1 posto tvrtki koje u manjoj mjeri koriste umjetnu inteligenciju).
Među vodećim tvrtkama gotovo sve (93,9 posto) kažu da aktivno rade na razvoju vještina ili imaju planove da to učine. Ti poslovni sustavi također razvijaju vještine zaposlenika u svim kategorijama – od napredne analize podataka do napredne komunikacije i pregovaranja.
Primjena pametne tehnologije je važna
'Tvrtkama će biti potrebna genijalnost ljudi da im pomogne da ponovo pokrenu svoje poslovanje. U kontekstu novih pravila za interakciju s korisnicima, partnerima i dionicima, inovativne i prilagodljive tvrtke postizat će bolje rezultate.
Ovo istraživanje otkriva da su vodeće tvrtke koje koriste umjetnu inteligenciju bolje pozicionirane jer ulažu više u širok spektar vještina i više su usredotočene na to kako nova tehnologija može dati dodatne prednosti njihovim zaposlenicima', rekao je Azeem Azhar, stručnjak za industriju umjetne inteligencije i osnivač podcasta Exponential View.
'Vjerujemo kako će umjetna inteligencija nastaviti igrati ključnu ulogu u pružanju pomoći poslovnim sustavima da budu agilniji i kompetitivniji.
Put do otključavanja punog potencijala umjetne inteligencije je korištenje tehnologije da upotpuni ljudsku domišljatost. Bit će važno usredotočiti se i na razvoj vještina i na primjenu pametne tehnologije', komentirala je rezultate istraživanja Tatjana Skoko, direktorica Microsofta Hrvatska.
Više o istraživanju možete doznati ovdje.