Ulijevanje pogrešnog goriva u automobil može biti greška s financijski značajnim posljedicama, ali ako postupite hladnokrvno, trošak i neugodnosti mogu biti minimalni
Znalo se dogoditi svima, naročito prije, dok nije bilo sustava za sprečavanje ulijevanja krivog goriva u automobil, koji na nekim svojim novim automobilima nude određeni proizvođači. Stanete na benzinsku crpku, u žurbi ste, natočite, platite i nekako vam podsvijest javi da ste pogriješili i utočili krivo gorivo. To je najbolji i ujedno najjeftiniji scenarij ovog lošeg filma.
Iako nepisano pravilo kaže kako benzinca u kojem je utočeno malo dizelskog goriva (do pet posto) možete voziti ako mu do vrha tanka natočite spremnik goriva benzinom pa će se sve zajedno ‘pomiješati’ bez problema, nikako vam to ne preporučujemo, posebno ako imate noviji i moderniji benzinac. Što je automobil noviji i moderniji, u pravilu su mu i dijelovi i motor sofisticiraniji te je nužno da sve bude optimalno i prema preporukama proizvođača kako bi se izbjegla šteta.
Isto misli i Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila te plovila. On savjetuje da je najvažnije nikako ne paliti vozilo, nego ga izgurati na parkiralište benzinske pumpe te pozvati vučnu službu koja će ga odvesti u servis gdje će izvaditi gorivo iz spremnika, zamijeniti filter goriva i problem je relativno jeftino i bezbolno riješen.
Međutim, problem je mnogo veći ako shvatite da ste utočili krivo gorivo nakon što ste već krenuli s vozilom i tek onda osjetili promjenu u načinu rada motora. Motor treba odmah bezuvjetno ugasiti te vozilo s vučnom službom odvesti u servis.
Tu je već šteta veća, a ako se poklope nezgodne okolnosti ili ste vozili motor dulje, može biti i skupa, što sve ovisi o modelu automobila i motoru. Osim ispuštanja goriva, ako se dizel natoči u benzinca, potrebno je očistiti cijeli sustav ubrizgavanja goriva. Obično na motoru ne ostaju trajne posljedice.
Husinec navodi da ako benzin natočite u dizel vozilo, sistem ubrizgavanja, odnosno pumpa visokog tlaka ili kako se u žargonu govori ‘Bosch’ pumpa, izdrži, ali vrlo često izgore karike na klipovima cilindara te nastane znatna materijalna šteta.
Dakle, najbitnije je odmah ugasiti motor kako bi se maksimalno smanjile štetne posljedice zabune prilikom točenja goriva.