Pretraživanjem interneta zasigurno ste primijetili da sve veći broj stranica i aplikacija traži jedan vaš osobni podatak koji dajete bez oklijevanja – mail adresu. No možda biste sljedeći put trebali razmisliti prije nego što je samo tako podijelite, jer unosom svoje mail adrese, dijelite puno više nego to mislite
Svima je manje-više poznato da tvrtke žele vaš mail kako bi vam mogli ponuditi što prikladnije oglase. Oglašivačka industrija je godinama sastavljala profil o vama na temelju internetskih stranica koje posjećujete. Podaci o vašim aktivnostima na internetu prikupljali su se preko tzv. cookieja i nevidljivih trackera unutar aplikacija, no sad sve više tvrtki te alate odbacuje te su se pojavili novi načini ciljanog oglašavanja. U svojstvu sve manje popularnih cookieja sada se sve češće koristi mail adresa.
Ona o vama može otkriti puno više nego što možda mislite jer se može povezati s drugim podacima, primjerice s tim u koju školu ste išli, koji model auta vozite i koja je vaša etnička pripadnost. Zato je jako bitno znati što točno dijelite kad unesete svoj mail, piše The New York Times.
Mail može sadržavati vaše ime i prezime, a ako ga koristite već neko vrijeme, informacijski posrednici već imaju poprilično detaljan uvid u vaše interese. Onda kad ukucate svoj mail na neku stranicu ili u neku aplikaciju, one mogu tu adresu provući kroz bazu podataka informacijskog posrednika da bi se eventualno pronašle podudarnosti s profilom koji pruža dovoljno informacija kako bi vam se mogli ponuditi ciljani oglasi.
Dakle ako ste se pitali kako je moguće da i dalje vidite vama prilagođene oglase unatoč sve većem broju alata koji štite vašu privatnost i koji se bore protiv digitalnog praćena, to je zbog vaše mail adrese.
Kako ovome možete stati na kraj? Jedan ekstreman i kompliciran, ali djelotvoran način je da napravite nekoliko mail adresa. Svaki put kad onda neka stranica zatraži vaš mail, možete ukucati mail adresu napravljenu samu u svrhu konzumacije sadržaja s te stranice. Na taj način tvrtke će vas puno teže profilirati, a ako primite neželjenu poštu na taj mail, tako ćete otkriti i koja tvrtki dijeli vaše podatke s oglašivačima.
Možete koristiti i alate za maskiranje maila. Neke tvrtke poput Applea nude alate koji automatski stvaraju pseudonime za vaš mail pri prijavi na neku stranicu ili u aplikaciju. Poruke koje onda stižu na te dodatne, zamjenske mailove prosljeđuju se na vašu originalnu mail adresu.
Možete i izbrisati mail iz nekih baza podataka unosom svoje mail adrese ovdje. Ako pak volite dobivati personalizirane oglase i nemate problem s privatnošću, imate opciju i da ne napravite ništa. Možete to promatrati i kao da na taj način djelomično plaćate sadržaje koje konzumirate na internetu, sve je stvar vaših prioriteta.