Tehnologija turbopunjenja benzinskih i dizelskih motora toliko je napredovala da je pitanje vremena kad će svi motori u novim automobilima razvijati više od 100 KS po litri obujma
Volkswagenov novi, primjerice, istiskuje čak 136 po litri, a riječ je o dizelskom motoru!
To znači čak 272 KS iz dvije litre i nedefiniran omjer obrtnog momenta, no poprilično je sigurno - 500-tinjak Nm.
Do impozantnih rezultata u Wolfsburgu su došli kombiniranjem standardnog s električnim turbopunjačem. Ovakva arhitektura, osim veće snage i iskoristivijeg okretnog momenta pri nižim okretajima, gotovo u potpunosti anulira efekt takozvane turborupe jer električni turbopunjač ne ovisi o pritisku ispušnih plinova da bi se trenutno zavrtio.
Nijemci su također pokazali novi deseterostupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke koji se može nositi s torturama do 550 Nm.
To znači da bi ova dva mehanička dragulja mogla prije nego kasnije zasjati u paru pod poklopcem nekog Volkswagenovog modela.
U kojem automobilu biste ih voljeli vidjeti?