privatnost i reklame

Za njihovo dobro: Instagram uvodi promjene za sve korisnike mlađe od 16

28.07.2021 u 13:44

Bionic
Reading

Svi korisnici mlađi od 16 na Instagramu će u osnovnim postavkama imati nevidljive, odnosno privatne profile koje, prenosi izvor, teže pronalaze ciljane reklame

Facebookov Instagram uvodi promjene koje su dizajnirane za zaštitu mlađih korisnika. Svatko tko ima 16 ili manje godina nakon prve će prijave imati privatni račun koji, po želji, može učiniti javnim. Svatko mlađi tko ima javni račun dobit će notifikaciju koja bi ih, citiramo, trebala potaknuti da račun prebace na privatno.

Ovaj sigurnoni manevar je, prema Vergeu, u planu već dulje vrijeme. Kompanija je još u ožujku mlađim novim korisnicima počela slati podsjetnike o prednostima privatnog računa. Prema najnovijoj odredbi, račun će u osnovnim postavkama biti privatan.

CIjeli Facebook također uvodi promjene u načine na koje oglašivači mogu ciljati osobe mlađe od 18. Do sad je, podsjetimo, svaki korisnik mogao biti praćen na internetu - bilo to putem Facebookove stranice ili pratitelja koji se nalaze na velikoj većini drugih stranica. Kompanija sakuplja povijest surfanja, korištenje aplikacije i slične privatne stvari kako bi složila vrlo precizni oglašivački profil putem kojeg targetira reklame.

Oglašivači od sad neće moći ciljati osobe mlađe od 18 - temeljeno na njihovoj starosti, spolu i lokaciji. Nova pravila vrijede za Instagram, Messenger i sam Facebook.

Kompanija na Instagramu također pokušava ograničiti vidljivost računa mlađih osoba. Facebook kaže da može prepoznati 'potencijalno sumnjivo ponašanje' - što otprilike znači da mogu blokirati račune koji su već bili prijavljeni sa strane mlađe osobe te koji nakon promjena neće moći vidjeti profile osoba mlađih od 16 - bilo to u Reelsima, Exporeu ili predloženim računima.

Također neće moći vidjeti komentare koje su ostavile osobe mlađe od 16 niti komentirati na objave koje su napravile osobe mlađe od 16.