alat za 'zagrijavanje'

Bavite se turizmom, a zaobišli ste Instagram? Stručnjaci objašnjavaju zašto grdno griješite i što odmah trebate napraviti

18.07.2021 u 08:04

Bionic
Reading

Svaka društvena mreža ima svoje specifičnosti oko načina korištenja i populacije koja je koristi. Nije slučajnost to da se u žargonu često za atraktivan sadržaj kaže da je 'instagramabilan', ističu sugovornici tportala, marketinški stručnjaci Ilija Brajković i Ana Marija Malić koji nas provode kroz važnost društvenih mreža u posebnoj pandemijskoj situaciji te predlažu neophodne korake za uspješnu prisutnost na njima

I dok su sve oči uprte u iduće turističke tjedne koji će odrediti ovogodišnju sezonu, više nego ikad prije društvene mreže nametnule su se kao nezaobilazan alat u turizmu.

O njihovom potencijalu i značenju za sektor razgovarali smo s marketinškim stručnjacima Anom Marijom Malić, brand communication direktoricom u Degordianu, i Ilijom Brajkovićem, partnerom u agenciji za digitalni i internetski marketing Kontra.

U 2020. godini prvi put u povijesti čovječanstva preko 50 posto svjetskog stanovništva prisutno je na društvenim mrežama i aktivno ih koristi na dnevnoj bazi. Svjetske trendove prati i Hrvatska pa je tako, otkriva nam Malić, najkorištenija društvena mreža Facebook, slijede YouTube i Instagram, komunikatori poput WhatsAppa i Facebook Messengera te najbrže rastuća videoplatforma TikTok.

Povratak na staro

'Ukratko, zaista je važno da ste prisutni na društvenim mrežama jer putem njih možete ostvariti odlične prodajne rezultate i predstaviti se u najboljem svjetlu, što u krajnosti, uz strateški pristup i kvalitetan sadržaj, donosi konkurentsku prednost', poručuje stručnjakinja.

Kako ističe, marketinški napori i ulaganja u oglašavanje turističkih objekata stali su početkom pandemije i lockdowna, što je kao rezultat imalo pad cijena oglašavanja jer je bilo manje oglašivača.

'Sada već možemo konstatirati da se stvari polako vraćaju na staro pretpandemijsko stanje - cijene se vraćaju na staru razinu i nema većih oscilacija', kaže.

I Ilija Brajković slaže se da je značenje društvenih mreža u turizmu iznimno veliko.

'Svi imamo velike emocije što se tiče putovanja, a društvene mreže odličan su kanal za širenje informacija i svijesti, stvaranje emocija i želje za putovanjima. Kao što su društvene mreže idealne za turizam, jednako je turizam idealan za društvene mreže. Korisnici obožavaju konzumirati sadržaj koji uključuje putovanja, gastronomiju i zabavu. Takav sadržaj redovito ima najveći stupanj angažmana korisnika i lakše postaje viralan.

Turističke agencije i ugostiteljski objekti također sve češće koriste influencere kao bitan oblik svojih marketinških aktivnosti upravo zbog velikog dosega i njihove ciljane publike na kanalima društvenih mreža', kaže Brajković.

Ističe pritom Instagram kao kanal koji znatno utječe na 'zagrijavanje' gledatelja i stvaranje želje za putovanjima.

'Ljudi koriste društvene mreže i na poslovnim subjektima je da prate svoje kupce tamo gdje oni provode vrijeme. Svaka društvena mreža ima svoje specifičnosti oko načina korištenja i populacije koja ju koristi. Nije slučajnost to da se u žargonu često za atraktivan sadržaj kaže da je 'instagramabilan'.

Instagram je vrlo bitan jer služi kao svojevrstan portfolio za usluge koje određeni ugostiteljski objekt želi promovirati. Ako ste restoran, iznimno je bitno da na svojem profilu na Instagramu imate profesionalne slike visoke kvalitete koje prikazuju vaša jela, pića, interijer i atmosferu u najboljem svjetlu. Instagram je vizualna društvena mreža i dobar sadržaj na profilu može privući nove mušterije kojima je upravo on mjesto odabira za pretraživanje kvalitetnih restorana i kafića kada stignu na neku novu destinaciju.

Osim toga, oglašavanjem na Instagramu možete targetirati sve ljude koji se nalaze na određenoj lokaciji na kojoj je vaš restoran, kafić i sl. te na taj način doprijeti baš do njih i privući ih da posjete vaš objekt', kaže Brajković te ističe kako je još uvijek situacija vrlo neizvjesna za poslovne subjekte u turizmu jer ljudi puno konzumiraju online sadržaj, ali su se pojavili novi faktori u prodaji turističkih usluga.

'Jedna informacija o promjeni stanja na destinaciji često dovede do kompletne paralize prodaje te destinacije ili čak otkazivanja već prodanih aranžmana', kaže Brajković.

Savjeti za objave

Ljetna sezona 2021.
  • Ljetna sezona 2021.
  • Ljetna sezona 2021.
  • Ljetna sezona 2021.
  • Ljetna sezona 2021.
  • Ljetna sezona 2021.
    +4
Ljetna sezona 2021. Izvor: Pixsell / Autor: Nel Pavletić

A koje savjete stručnjaci nude za bolje iskorištavanje ove nezaobilazne platforme?

'Predlažem oglašivačima da strateški i planski pristupaju objavljivanju sadržaja na Instagramu. Neka profil bude ispunjen svim potrebnim informacijama i kontaktima kako bi korisnici mogli jednostavno kontaktirati s vama i slati vam upite o smještajnim objektima. Na Instagramu je sve u vizualnom, tako da je vrlo bitno da vizualni sadržaj bude visoke kvalitete. U budućnosti će sve više naglasak biti na videosadržaju, tako da treba realno sagledati dostupne interne resurse i formate te objavljivati kvalitetan sadržaj. Svakako se igrajte instagramskim formatima i koristite storiese, reelse i guidese. Kontinuirano pratite konkurenciju i najbolje svjetske prakse jer od njih možete puno naučiti i gotovo sigurno primijeniti nešto i u svom nastupu na društvenim mrežama. I za kraj, kontinuirano objavljujte, ulažite sredstva u svoju promociju (oglašavanje) te se uvijek vodite onom - manje je više!' konkretna je Malić te nudi i mini analizu iskorištenosti potencijala društvenih mreža na primjerima s dobrim strategijama:

'Radisson Blu - uredan profil, koriste guides feature, dinamika objavljivanja je OK, rezultati su OK, ali trebat će se prilagođavati trendovima (Instagram postaje sve više videoplatforma, trebaju početi koristiti reelse i sl). Link in bio vodi na landing page, dobro napravljenu, tako korisnik odmah vidi ponudu s doručkom, stoga je potencijal za konverzaciju veći, a sučelje user friendly', kaže Malić.

'Hotel The Hoxton ima jako dobru strategiju, oglašava i ostvaruje dobre rezultate. Jako su se dobro pozicionirali i komunikacijski, prate trendove, moderni su, imaju stav. Fotografije su im prekrasne; nisu klasične hotelske s umjetno predivnim ambijentom, nego su više usmjerene na spontane momente koje gosti dožive u hotelu', ističe stručnjakinja.

'HR lanac hotela Bluesun također ima dobru strategiju - komunikacijski funkcioniraju, surađuju s influencerima. Prema ovom što vidim - oglašavaju, ali svakako im treba još budžeta da bi rezultati bili još bolji jer imaju potencijal za to.

Uz Camping Village Šimuni, jedan od najboljih primjera smještajnog objekta na Instagramu na hrvatskom tržištu, moram priznati da mi je čak malo žao zato što ostali turistički objekti ne rade malo više na svom imidžu', navodi Malić.

'U nastavku se nalazi ovaj primjer. Amsterdamski Cocomama Boutique Hostel s pet zvjezdica iznikao je iz bordela i ima dugu i zanimljivu povijest. U hostelu su i dalje prisutne štange za striptiz, ali se to nigdje ne prezentira. Generalno, sve je u pričanju (kvalitetne) priče. Ujedno, osim navedenih primjera, rijetko koji turistički brend koristi reelse ili guidese, što su izvrsni formati upravo za promociju smještajnih objekata. Tako da potencijala svakako ima', zaključila je Malić.

HTZ: Prije desetak godina zvali su nas telefonom, sad 80 posto upita stiže preko društvenih mreža

I u Hrvatskoj turističkoj zajednici ističu da je danas gotovo nemoguće zamisliti život bez mobilnog uređaja i društvenih mreža. Trendovi se mijenjaju gotovo iz dana u dan, što se najbolje vidi i u vrijeme pandemije, u kojem je točna, provjerena i brza informacija najbitnija svakom turistu.

'Primjerice, prije 10 do 15 godina upite smo najviše zaprimali telefonski dok danas više od 80 posto svih upita u Hrvatsku turističku zajednicu i naša predstavništva diljem svijeta dolazi putem društvenih mreža. Možemo reći da su nam društvene mreže iznimno bitan kanal komunikacije, kanal za provođenje promotivnih kampanja, komunikaciju s pratiteljima i slično, a što je najbitnije - ona je dvosmjerna i u realnom vremenu. Brojevi nam govore da je interes velik, naime na tjednoj bazi bilježimo trend rasta pratitelja, upita, korištenja oznaka #', kažu iz HTZ-a za tportal te dodaju da njihova službena stranica Croatia Full of Life na Facebooku broji 1.608.780 pratitelja.

Stranica je podijeljena na globalnu i stranice tržišta (Italija, Poljska, Francuska, Velika Britanija, Njemačka, Austrija, Poljska), ali i po jezicima. Instagramski profil broji 419.000 pratitelja, a Twitter 107.200 pratitelja.

Kako ističu, tijekom pandemije društvene su mreže samo dokazale svoje iznimno značenje i važnost. Brzina plasiranja informacija, dolaženja do njih i mogućnost iskazivanja osobnog mišljenja također su vrlo veliki čimbenik, zbog čega su društvene mreže kanal koji ima sve više i više korisnika. HTZ je u prvoj godini pandemije, a pogotovo tijekom lockdowna, sve svoje aktivnosti u najvećoj mjeri usmjerio na društvene mreže.