Ova bizarna priča o zlostavljanju autorskih prava dolazi iz Nebraske, gdje mnogi farmeri pod pritiskom propasti pribjegavaju ekstremnim mjerama koje uključuju, ali nisu ograničene na kupnju sumnjivog softvera koji omogućuje popravak softverski blokiranih poljoprivrednih strojeva
Kada radite na polju ili na farmi i najbliži servis za vaš glavni poljoprivredni stroj udaljen je preko šezdeset kilometara, ponekad vam dođe da stvari uzmete u svoje ruke. To je palo na pamet mnogim gospodarstvenicima u ruralnoj Nebraski gdje većinu traktora, kombajna i drugih strojeva proizvodi američki proizvođač John Deere. John Deere ima vrlo specifičan pristup servisiranju svojih proizvoda koje, znajući da velik broj farmera zna poneku o strojevima koje voze, štiti softverskom blokadom. Drugim riječima, ako imate njihov traktor i odlučite ga popravljati na svoju ruku, firma vam daljinski može onesposobiti vozilo te ukratko - ugroziti egzistenciju.
Da je riječ o servisu koji se nalazi na udaljenosti od par kilometara, stvar bi bila sasvim drukčija, no ogromne udaljenosti koje serviser mora proputovati da bi došao do udaljenijih gospodarstava stvaraju velik problem. Također, monopol nad proizvodnjom gospodarskih strojeva Johnu Deereu je dao skoro otvorene ruke po pitanju autorizacije popravaka, što u ovom konkretnom slučaju znači da svoj traktor službeno ne možete popraviti nigdje osim kod, pogodili ste, Johna Deerea.
To je vlasnike gospodarskih strojeva natjeralo da poduzmu radikalne mjere. Velik broj traktora u Nebraski tako je danas hakirano softverom najblaže rečeno sumnjivoga podrijetla. Specijalna nadogradnja firmwarea za traktore dolazi iz istočnoeuropskih zemalja poput Poljske i Ukrajine te vlasnicima omogućuje neautorizirani popravak strojeva, kao i podešavanje nekih tvorničkih postavki. Iako to pravilo ne vrijedi za sve farmere, mnogi za softverom posežu zato što im je ugrožena egzistencija.
Kako piše Vice, hakiranje traktora radi se putem specijalnog USB-a kojim se potvrđuje da popravak radi autorizirani serviser. Nakon instalacije novog firmwarea, provjera je neutralizirana, a vozilo se može servisirati bez bojazni da će biti softverski blokirano. I da, prije no što pitate - John Deere sva svoja vozila može kontrolirati iz udaljenosti. Što je još bolje, ugovor koji vlasnici potpisuju pri kupnji izričito im navodi da Johna Deerea ne mogu tužiti ako im na bilo koji način nanese materijalnu štetu. Drugim riječima, ako im oni ugase traktor ili zbog nedostupnosti servisera propadne urod, to nije proizvođačev problem.
Do nerijetko skupog hakiranog firmwarea dolazi se putem, najblaže rečeno, sumnjivih foruma koji svakim danom odzvanjaju zapomaganjem farmera koji zbog nedostupnosti servisera ne mogu koristiti svoje vozilo. Koliko god ta metoda bila rizična, vrlo je izgledno da se radi o jedinom načinu kojim će velik broj vlasnika vozila iz Johna Deerea moći bez ozbiljnih poteškoća nastaviti s radom na svom gospodarstvu.