CISCO CONNECT

Zašto će Hrvatska izgubiti Rimac Automobile?

07.04.2016 u 19:45

Bionic
Reading

Pokretanje kvalitetnog državnog fonda za rizična ulaganja strateški je nacionalni interes. U suprotnom će biti nastavljen odljev mozgova i kapitala, a otići će i jedan od globalno najprepoznatljivijih domaćih tehnoloških projekata

'Brzo smo shvatili kako nećemo daleko dospjeti ako ćemo raditi na način klasičan za auto industriju', rekao je Mate Rimac, većinski vlasnik i direktor Rimac Automobila, tijekom nadahnutog jednosatnog predavanja Autonomna vozila i njihova budućnost kojim je službeno otvorena konferencija Cisco Connect u pulskom hotelu Park Plaza Histria.

'Odmah smo morali biti usmjereni na globalno tržište i razvijati sve sami', nastavio je. Nisu se mogli osloniti na pomoć države kao drugi proizvođači (Sjedinjene Države dosad su dale oko 35 milijardi dolara za razvoj električnih automobila), a barijere za ulaz na tržište automobila bile su i ostale iznimno visoke.

Pokretanje kvalitetnog državnog fonda za rizična ulaganja strateški je nacionalni interes, uvjeren je Rimac. Auto industrija je jedan od najvećih generatora kvalitetnih radnih mjesta, koja u zemljama poput Slovačke čini i do 20 posto BDP-a.


'Primjerom Rimac Automobila Hrvatska može privući druge tvrtke, iskoristiti domaću pamet, zaposliti ljude, natjecati se s velikima s novim tehnologijama. Iako to nije u interesu moje tvrtke, nastojat ću pomoći da se to dogodi', najavio je Rimac.

U suprotnom bit će nastavljen odljev mozgova i kapitala. Kao primjer je naveo Farmeron i Bellabeat, koji su već mogli generirati nova radna mjesta ali su zbog manjka financiranja i podrške poslovanje preselili u inozemstvo. Isto će se vjerojatno dogoditi i s Rimac Automobilima kad dođe vrijeme za drugu rundu investicija.

Rimac Automobili nikad neće raditi velike serije, rekao je. Bavit će se superautomobilima, s ciljem da postanu sinonimom za sportske automobile 21. stoljeća, kao i da izmijene industriju i tržište električnih bicikala. No, fokus će im biti na razvoju tehnologija i softverskih rješenja, za vlastite i potrebe drugih naručitelja.

Iako auto industriju trenutno obilježavaju tri trenda - hibridizacija, elektrifikacija i novi koncepti mobilnosti - Rimac je uvjeren kako će najveće promjene vezane uz prijevoz biti vezane uz autonomna vozila.

Vidi budućnost u kojoj ćemo se na posao i drugdje voziti e-autima bez vozača koje ćemo naručivati mobitelom, slično kao Uber danas. Bit će sigurnija, manje će opterećivati prometnice i zagađivati okoliš, a i plaćat ćemo ih po korištenju, pa će nam smanjiti troškove održavanja i pružiti mogućnost da se tijekom vožnje bavimo nečim drugim (odgovaramo na mailove, listamo novine ili Tinder...)