Za razliku od domaćeg američkog tržišta, malo tko vjeruje da će ovaj ponuđač kabelske televizije revolucionirati europski TV krajobraz
Sredinom rujna na najveće europsko medijsko tržište, njemačko, stiže američka medijska kuća Netflix koja je posljednjih godina unijela pravu malu revoluciju u svijet komercijalnih medija.
U 40 zemalja diljem svijeta Netflix je već privukao 50 milijuna pretplatnika. No u Europi Netflix dočekuju mnogo teži uvjeti nego kod kuće u SAD-u, prije svega zbog toga što se prava za prikazivanje mnogih serija po kojima je Netflix poznat, poput Kuće od karata, u Europi već nalaze u rukama drugih.
Gotovo niti jedan ponuđač svojim pretplatnicima ne nudi sve udarne programe. Zbog toga ilegalno skidanje s interneta još uvijek neće izgubiti na atraktivnosti.
No, i Netflix želi učiti od ilegalnih platformi. Njegovi djelatnici redovito prate što to Nijemci i ostali Europljani ilegalno skidaju s interneta i nakon toga nastoje svoju ponudu prilagoditi tome.
U Europi je korisnicima (još uvijek) na raspolaganju stoji dovoljno besplatnog atraktivnog programa bilo da se radi o ponudi javnih servisa ili privatnih komercijalnih televizija. I to se tako brzo neće promijeniti.
Problem je i demografija. Europa je sve starija a predviđa se da starija publika neće tako lako promijeniti svoje navike gledanja TV programa. Određena serija ili vijesti u određeno vrijeme je i dio svakodnevnog rituala kojeg se mnogi ne žele odreći.
Još jedna velika prepreka je i relativna neraširenost širokopojasnih internetskih priključaka izvan velikih urbanih središta. Jer ni najbolji TV programa u HD kvaliteti ne vrijedi ništa ako do TV prijemnika vodi zastarjeli kabel koji služi sporadičnom čitanju elektronske pošte.
Izvor:Deutsche Welle