TVITOMANIJA

Zašto više volimo Facebook od Twittera?

Bionic
Reading

Otvaranje profila, posjećivanje zida i čitanje tuđih objava u ljudima budi iznenađenje, neizvjesnost. Netko je to opisao kao osjećaj prilikom kockanja. Tako bismo Twitter mogli opisati kao komunikacijski Las Vegas

Direktor tvrtke Bijele rukavice Goran Milaković pokušao je objasniti zašto Twitter nije popularniji i prihvaćeniji u regiji.

Istaknuo je kako je glavna prednost Twittera u instant dijeljenju u 140 znakova koje omogućuje praćenje javnih i društvenih događaja. Zbog svoje forme omogućava izvještavanje u trenu, ali i pretraživanje objava prema temi i ključnim riječima.

No, najvažnije je pitanje - zašto ljudi uopće žele biti prisutni na Twitteru.

'Otvaranje profila, ali i svakodnevno posjećivanje zida i čitanje tuđih objava u ljudima budi iznenađenje, neizvjesnost. Netko je to opisao kao osjećaj prilikom kockanja. Tako bismo Twitter mogli opisati kao komunikacijski Las Vegas', rekao je Milaković.

Dodao je kako je čar Twittera i u unikatnosti svakog tviteraša koji želi biti drugačiji od drugih. Međutim, isti ti tviteraši žele biti i dio zajednice posebnih ljudi.

'Ljude na Twitter privlači i fenomen posrednika informacija. Mali postotak tviteraša svojim tvitovima dijeli mnogo informacija koje se potom retvitaju. Ti tviteraši nazivaju se elitnim korisnicima', pojasnio je Milaković.

Istaknuo je kako je Twitter dobio na popularnosti u SAD-u jer su ga korisnici počeli koristiti kao alternativu SMS-u. Međutim, pravu je popularnost doživio kad su ga počeli koristiti poznati i slavni.

'U Hrvatskoj je stanje nešto drugačije. Kad je Twitter dobio na popularnosti i došao ovamo, već je bio razvijen web servis i nije ga trebalo otkrivati. U Hrvatskoj su ga izgurali oni koji se bave marketingom i IT-jem. Mediji i poznati došli su na kraju', rekao je Milaković.

Statistički gledano, tek je oko tri posto Hrvata na Twitteru. Međutim, njih 53 posto je vrlo aktivno. Nešto je veći broj tviteraša otkako su u široj upotrebi pametni telefoni.

'Cijela regija ima potencijala prihvatiti Twitter, ali s obzirom na konkurenciju drugih mreža i nove platforme koje dolaze, pitanje je hoće li se to i ostvariti', zaključio je Milaković.