Udruga British Humanist Association (BHA) danas je pozdravila reviziju modela državnog financiranja Slobodnih škola koja bi trebala spriječiti poučavanje svih ideja i teorija koje su protivne prihvaćenim znanstvenim i povijesnim dokazima i tumačenjima
Taj važan zaokret napravljen je da bi se spriječilo poučavanje kreacionizma u tzv. Slobodnim školama te onemogućilo otvaranje škola kreacionističkim skupinama.
Slobodne škole, odnosno Free Schools, u Engleskoj financiraju porezni obveznici. Otvorene su za sve polaznike, ali nisu pod kontrolom lokalnih vlasti. Prve 24 takve škole otvorene su krajem prošle godine, a prema zakonskim promjenama iz 2010, mogu ih pokrenuti roditelji, nastavnici zaklade i poslovni ljudi.
U BHA-u smatraju da je promjena rezultat uspješne kampanje 'Poučavajte evoluciju, a ne kreacionizam'. U rujnu prošle godine udruga je okupila trideset vodećih znanstvenika i popularizatora znanosti, među kojima se posebno ističu zvučna imena sir Davida Attenborougha, profesora Richarda Dawkinsa i profesora Michaela Reissa, te pet nacionalnih organizacija da bi pokrenula kampanju kojom je od države tražila da uvede zakonske smjernice protiv poučavanja kreacionizma. Kampanja je izazvala snažan odjek u medijima, a u sklopu nje pokrenuta je i internetska peticija koju je dosad potpisalo više od 20.000 ljudi.
U korespondenciji s vlastima BHA je zatražila da vlada apsolutno jasno da na znanje da nikada neće prihvatiti osnivanje Slobodnih kreacionističkih škola ili dozvoliti da se u školama koje financira država kreacionizam poučava kao znanost bilo gdje u kurikulumu.
Nakon novog zaokreta izvršni direktor Andrew Copson je izjavio: 'Čestitamo vladi što je poduzela značajne korake da bi spriječila osnivanje kreacionističkih Slobodnih škola. Pred nama je još dosta posla da bi se osiguralo to da se u svim školama, a ne samo u Slobodnim, spriječi poučavanje kreacionizma, da se u nacionalni kurikulum uključi evolucija te da se osigura njezino poučavanje u svim školama. Radujemo se suradnji s vladom i svima koji vode brigu o obrazovanju utemeljenom na razumu i dokazima, što bi trebalo omogućiti dodatne nužne promjene.'
Poučavanje evolucije u posljednje se vrijeme našlo na udaru brojnih američkih protestantskih vjerskih zajednica i konzervativnih političara koji smatraju da bi se kreacionizam i evolucija u školama trebali predstavljati kao ravnopravne teorije, odnosno da bi učenike trebalo 'informirati' da evolucija nije dokazana. Američki Vrhovni sud 1968. godine je učenje kreacionizma proglasio neustavnim. Papa Ivan Pavao II prihvatio je evoluciju, međutim neke fundamentalnije kršćanske, islamske i druge zajednice, pa čak i neke katoličke frakcije, smatraju da je Vatikan pokleknuo pod pritiskom i prihvatio kompromis. Kreacionistička su učenja preko vjerskih zajednica posljednjih godina počela sve više prodirati i u Europu, osobito u Veliku Britaniju, ali i u Hrvatsku. U Italiji, Mađarskoj i Finskoj između tri i šest posto učitelja biologije prihvaća ideju kreacionizma. Njihov postotak je među drugim nastavnicima znatno veći - između 15 i 18 posto. U radikalnijoj verziji kreacionizma promiče se ideja prema kojoj je svijet stvoren u šest dana prije nekih 5.000 godina, a u suptilnijoj inteligentnog dizajna u kojem je Bog upravljao razvojem svih bića na Zemlji kroz milijune godina.