Ako žele kompoziciju potpomognuta umjetnom inteligencijom kvalificirati za prestižnu glazbenu nagradu, glazbenici će se morati pobrinuti da autorski njihov doprinos bude značajan
Kad je riječ o načinima kako bi umjetna inteligencija mogla biti korištena u umjetnosti, tek smo zagrebali po površini.
Glazbenici već eksperimentiraju s tim tehnologijama. Ali, ako žele kompoziciju potpomognuta umjetnom inteligencijom kvalificirati za nagradu Grammy, glazbenici će se morati pobrinuti da autorski njihov doprinos bude značajan.
Tako stoji u novim pravilima za dodjeljivanje te prestižne glazbene nagrade. Također je navedeno kako se prijaviti mogu samo ljudi kreatori, kao i da djela koja ne sadrže ljudsko autorstvo neće biti prihvaćena u bilo kojoj kategoriji.
Ipak, postoji i iznimka. Bit će dopušteno uvrštavanje djela sa značajnim ljudskim doprinosom, koji mora biti više nego minimalan.
Autorstvo se mora odnositi na kategoriju za koju je pjesma prijavljena. Tako, recimo, umjetna inteligencija ne može biti kandidirana kao autorica pjesme.
Što to konkretno znači?
Recimo da ste upotrijebili alat koji pokreće umjetna inteligencija za generiranje stalno promjenjive petlje nekih instrumenata koje ste svirali. Ovo složite s bubnjevima, snimljenim instrumentima i povrh toga snimite vokale koje ste napisali.
Ne kršite pravila jer ste umjetnu inteligenciju koristili kao alat ili uređaj.
Ali, što ako biste vještačkoj inteligenciji dali generirati tekst iz upita, a zatim ga otpjevati u stilu Davida Crosbyja? Pa na to dodate spoj ritmova i instrumenata koje je posložio Riffusion, da bi na kraju ubacili neke jedinstvene generirane tonove koje ste pokupili iz Reflection Briana Enoa?
U toj situaciji bilo bi teško osporiti vaš kreativan doprinos u pjesmi koja je nastala.
Ali, jeste li bili tekstopisac, pjevač, skladatelj ili instrumentalist? Ne onako kako se ti pojmovi obično shvaćaju, ali ne i prema pravilima Grammyja, piše Tech Crunch.