SMETA IM IOS 14

Zuckerbergova kompanija šalje poruke korisnicima iPhonea: 'Pomozite nam održati Facebook besplatnim'

03.05.2021 u 14:34

Bionic
Reading

Facebook je vlasnicima iPhonea počeo slati poruke u kojima objašnjava na koje načine kompanija sakuplja njihove podatke, a uz to je diskretno zaprijetio naplaćivanjem

Facebook nastavlja kampanju protiv Appleovog iOS-a 14, odnosno protiv novih pravila o korisničkoj privatnosti. Kompanija je odnedavno počela podsjećati korisnike iPhonea na informacije koje od njih inače sakuplja te kako te informacije pomažu 'održati Facebook besplatnim'. Sličnu su poruku dobili i korisnici Instagrama koji koriste iOS, prenosi Verge.

Istražitelj Ashkan Soltani nove je podsjetnike prvi put primijetio u nedjelju, no Facebookov glasnogovornik Verge uputio je sve na raniju objavu na službenom blogu Facebooka.

Kompanija prijetnje naplatom usluge zove 'obrazovnim ekranima' i tvrdi da 'pružaju više detalja o načinu korištenja podataka za personalizirane reklame'.

'Nova verzija iOS-a zahtijeva da od vas tražimo dozvolu za praćenje nekih podataka s vašeg uređaja kako bismo poboljšali vaše reklame. Naučite kako ograničavamo korištenje ovih informacija ako ne uključite zaštitu uređaja', piše. 'Informacije o vašim aktivnostima koristimo za prikazivanje personaliziranih reklama, održavanje Facebooka besplatnim te podršku kompanijama koje ovise o reklamama kako bi komunicirale s kupcima', dodaju.

Novi zahtjevi za odobrenje dolaze u sklopu iOS-a 14, uključujući iOS 14.5, te od kompanija koje razvijaju aplikacije traže da svakog korisnika pitaju za dozvolu korištenja i praćenja IDFA koda. IDFA je skraćenica od Identifier for Advertisers, što znači 'identifikacija za oglašivače'. Appleovo novo pravilo dozvoljava kompanijama da sakupljaju dio korisničkih informacija i te informacije koriste za reklame čak i kad to korisnik zabrani, no ne smiju ih dijeliti s drugim kompanijama za reklamno praćenje.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Apple

Domišljate kompanije koje pokušaju zaobići ovaj zahtjev ili pokušaju zamijeniti IDFA nekom drugom metodom prepoznavanja uređaja, poput e-mail adrese, krše Appleova pravila korištenja. Nove odredbe vrijede za svakog, uključujući sam Apple.

Facebook protiv Applea

Facebook je, bez dvojbe, u posljednje vrijeme prilično glasan oko pravila privatnosti u iOS-u 14. Zuckerbergova reklamna kompanija u nekoliko je navrata spominjala veliku zabrinutost za male poduzetnike kojima personalizirane reklame preko Facebooka znače apsolutno sve - za što je koristila sve od službenih objava na internetu do plaćenih oglasa u novinama. U njima Facebook tvrdi da Apple ohrabruje nove poslovne modele za aplikacije koje će se zbog manje zarade na reklamama morati osloniti na pretplate koje će im donijeti više novca u džep.

Taktika 'održavanja Facebooka i Instagrama besplatnima' također se ne podudara s mrežinim dugogodišnjim sloganom 'zauvijek besplatan'. Naravno, Facebook je taj natpis 2019. diskretno izbrisao dok je Mark Zuckerberg pred američkim Kongresom izjavio da će 'aplikacija možda zahtijevati plaćanje'.

Rekao je: 'Uvijek će postojati verzija Facebooka koja je besplatna.'

Zuckerberg je tijekom Facebookova financijskog skupa u siječnju također prozvao Apple 'njihovim najvećim konkurentom'. 'Apple ima vrlo puno razloga za korištenje njihove dominantne platforme za miješanje u način rada naših aplikacija samo da bi ih zamijenio svojima', rekao je Zuckerberg i dodao: 'Ovo utječe na rast milijuna kompanija diljem svijeta, a razlog su promjene u iOS-u 14.'