Najveći proizvođač društvenih internetskih igara sprema se potrošiti stotine milijuna dolara kako bi osigurao nasljednike svojih superpopularnih igara
Zynga je prošlog mjeseca platila 180 milijuna dolara (nešto više od milijardu kuna) za tvrtku OMGPop. U idućih tri do pet godina planiraju još nekoliko takvih akvizicija. Tijekom protekle dvije godine potrošili su ukupno 147,2 milijuna dolara (gotovo 840 milijuna kuna) za kupovinu ukupno 22 tvrtke, piše Business Week.
Otkad je izlistana na burzi, Zynga se okrenula spajanjima i kupovini tvrtki kako bi proširila poslovanje na nova tržišta. Predvođeni nekadašnjim direktorom Electronic Artsa Barryjem Cottleom, nastoje ubrzati pregovaračke procese, nadmašiti rivale cijenom i zadržati talentirane zaposlenike. Cilj im je dokopati se što više igara s potencijalom za brz rast, koje će naslijediti FarmVille i CityVille.
Trenutno raspolažu sa 1,81 milijardom dolara (oko 10,3 milijarde kuna) u gotovini i i kratkoročnim investicijama. Dosad su uglavnom kupovali male i razmjerno nepoznate timoce programera. Sad je došlo vrijeme za promjenu strategije.
Cottle je igrač kojeg ne treba lako odbacivati. Electronic Arts, glavni Zyngin rival, tijekom zadnjih je pet godina uz njegovu pomoć postao predvodnikom na tržištu mobilnih igara te broj dva na tržištu društvenih internetskih igara. U Zyngu je prešao privučen kompenzacijskim paketom vrijednim 25 milijuna dolara (oko 142,5 milijuna kuna).
Osim hrvanja s Electronic Arts, čeka ga i posao smanjivanja ovisnosti o Facebooku, zbog čega se okreće drugim društvenim mrežama i mobitelima.
Iako su se trudili zadržati istu radnu atmosferu, nisu bili naročito uspješni kad je zadržavanje talentiranih u pitanju. Zyngu su dosad napustili osnivači iz bar šest početničkih tvrtki, uključujući i osnivača franšize Mafia Wars Rogera Dickeyja. Zato im sad nude dionice koje mogu unovčiti tek za dvije ili više godina.
Što su joj ciljevi veći, to je i konkurencija žešća. Da bi kupila OMGPop, Zynga je navodno morala nadmašiti ne samo Electronic Arts, već i Disneyja, Gree i DeNA. Nudili su Roviju, proizvođaču igre Angry Birds, dvije milijarde dolara (oko 11,4 milijarde kuna), no dobili su odbijenicu.
Idući ciljevi vjerojatno će biti proizvođači igara za mobitele, poput tvrtke ZeptoLab, koja je napravila igru Cut the Rope. Što god kupovali, vjerojatno će biti spremni plaćati više no što je uobičajeno.