Akcija mladih optužila je na konferenciji za novinstvo u utorak u Rijeci za loše stanje vozila riječkoga javnog prijevoznika Autotroleja Željka Smojvera, bivšeg direktora te tvrtke, a danas direktora Rijeke plus, tvrtke koja među ostalim održava autobuse.
"On je pokazao da se nije sposoban brinuti za sigurnost 100.000 dnevnih korisnika usluga Autotroleja", ocijenio je gradski vijećnik Akcije mladih Tihomir Čordašev. Do sada su iz Autotroleja nuđena različita objašnjenja o uzrocima kvarova i požarima na autobusima, od odgovornosti proizvođača do kvarova na elektroinstalacijama, rekao je Čordašev.
Od siječnja prošle godine požari su buknuli na šest autobusa Autotroleja. Još prije godinu dana Smojver je izvijestio da traje istraga o uzrocima požara, a rezultati ni danas nisu objavljeni. Osnovni problem neodgovarajućeg održavanja je priroda tvrtke Rijeka plus, ocijenila je Akcija mladih tvrdeći da je ta tvrtka osnovana isključivo radi dizanja kredita i omogućavanja daljnjeg zaduživanja grada.
"Kako bi se to opravdalo", na Rijeku plus su preneseni razni poslovi komunalnih društava, među kojima i održavanje vozila, koje ta tvrtka fakturira s isključivim ciljem stvaranja prividne dobiti za pravdanje kreditnih zaduženja, istaknuto je na konferenciji Akcije mladih.
"Pokazatelj toga jesu i financijska izvješća tih društava koja, iako iskazuju dobit, iskazuju i ogromne razine međusobnih potraživanja i obaveza gradskih komunalnih društava. Tako, primjerice, Rijeka plus na kraju 2017. godine baš za održavanje vozila potražuje čak 14,6 milijuna kuna, a ukupni godišnji prihodi od te usluge iznose 14,6 milijuna, 12 milijuna od Autotroleja i dva milijuna od Čistoće. Pojednostavljeno, niti jedna kuna izvršenih usluga nije naplaćena", rekao je Čordašev pitajući se kako se može očekivati odgovarajuće održavanje kad se usluga ne plaća. Razlog neplaćanja je što Grad Rijeka komunalnim društvima duguje više od 80 milijuna kuna krajem 2017. godine, i to, kako je ocijenio Čordašev, "zbog nelikvidnosti koju je izazvalo Obersnelovo prezaduživanje".
Akcija mladih upozorava da zabrinjava izvješće proizvođača autobusa po kojem se u servisnim dnevnicima navodi da su mijenjani i fakturirani dijelovi koji se nikad nisu promijenili, a takvo ponašanje, kako ističe, izravno ugrožava putnike.