Na članak Novog lista, koji je tportal prenio pod naslovom 'Autocesta Zagreb – Sisak triput skuplja od Dalmatine?!', reagirale su Hrvatske autoceste tvrdnjama kako nije točno da je sporna autocesta trostruko skuplja
'Istina je da je prosječna cijena izgradnje autoceste Bosiljevo - Split iznosila 7,1 milijun eura po kilometru. Spomenuta cijena izgradnje od 4,1 milijun eura po kilometru bila je ugovorena samo za dionicu Maslenica – Zadar 1. Međutim, ova se cijena odnosila samo na završne radove jer je većinu radova, probijanje trase i sve zemljane radove, već bila izvela 66. pukovnija Ministarstva obrane RH', poručuju iz HAC-a.
Ističu kako je netočna informacija da prosječna cijena kilometra autoceste Zagreb – Sisak iznosi 14,8 milijuna eura te da je točna informacija da ugovorena cijena za dionicu autoceste od Zagreba do Siska, ukupne duljine 50 kilometara autoceste i 11 kilometara spojnih cesta, iznosi 4,8 milijardi kuna.
'Iz navedenog proizlazi da ugovorena prosječna cijena kilometra, uračunavši i spojne ceste, iznosi oko 11,3 milijuna eura. Još jednom ponavljamo da se ova dionica autoceste, unatoč činjenici da je teren ravan, izvodi na vrlo zahtjevnom terenu što uvelike poskupljuje njeno građenje. Prije svega, na trasi se nalaze dva velika i skupa objekta. Jedan od njih je nadvožnjak nad tzv. ranžirnim kolodvorom ukupne duljine 750 metara, a drugi je most preko rijeke Kupe ukupne duljine 500 metara', naglašavaju u HAC-ovom priopćenju.
Ističu da je na značajnom dijelu ove dionice tlo močvarno i muljavo, što također značajno poskupljuje cijenu izvođenja.
'Radi ilustracije, u izgradnju ove dionice autoceste potrebno je ugraditi oko 9 milijuna kubnih metara materijala. Najbliži materijal dovozit će se s udaljenosti od oko 100 kilometara. Cijena kubnog metra materijala koštat će 128 kuna. Lako je izračunati da će samo materijal za ugradnju u autocestu koštati preko 1,1 milijardu kuna. Radi usporedbe, cijena kubnog metra materijala na dionici prema Splitu iznosila je oko 8 kuna. Tijekom izgradnje te dionice nije bilo problema s materijalom za izgradnju jer većina autoceste je izgrađena u kamenom/stjenovitom području', tvrde u HAC-ovoj službi za odnose s javnoću.
Tvrde i da je, osim teškog tla, odnosno cijene materijala, na ukupnu cijenu kilometra autoceste Zagreb – Sisak značajno utjecala i potreba adekvatnog i zahtjevnog reguliranja brojnih vodotoka te izgradnja odvodnih kanala pa prosječna cijena do sada izgrađenih autocesta u Republici Hrvatskoj iznosi 7,9 milijuna eura.