O izazovima nove školske godine i uvođenju građanskog odgoja u škole govorio je Damir Bakić saborski zastupnik platforme Možemo! i zastupnik u zagrebačkoj zagrebačkoj Gradskoj skupštini
Rekao je da su, nakon tri polugodišta pandemijske škole na daljinu, svi s ogromnim entuzijazmom dočekali ovaj dan.Smatra da je važno što se su učenici i učitelji vratili u škole.
“Podržavam ono što je rekao ministar Fuchs, da nikakva tehnologija ne može nadomjestiti živu riječ i kontakt, no to je samo pola istine – druga polovica je da nikakva tehnologija i podučavanje ne može nadomjestiti mađusobni kontakt učenika. Socijalni i emocionalni aspekt je nezamjenjiv. Ne možemo precijeniti značaj činjenice da su djeca zajedno”, poručio je Bakić na N1.
Upozorio je i da trebamo biti svjesni da je dio nastavnih sadržaja, osim na fakultetima, bio propušten i u školama, dodavši da će se ove godine morati uložiti dodatni napori da se taj sadržaj nadoknadi.
“Upis u studij je početak avanture, to je događaj koji se događa jednom u životu. Nenadoknadivo je. Protekle dvije godine bilo mi je žao studentat koji to nisu doživjeli”, rekao je.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je uvođenje građanskog odgoja u škole. “Činjenica je da je to bilo rečeno na konferenciji za medije opće prakse, kao jedna od mnogih vijesti. Dan poslije digla se velika bura u javnosti. Naš plan je jednostavan – prvo polugodište iskoristiti za pripremu dokumenata i nastavnika”, pojasnio je.
Znači li to i pripremu novog kurikuluma, Bakić kaže da “ne da je portreban novi kurikulum, potreban je kurikulum”.
“Izvedbeni kurikulum napravit će se u ovom semestru. Osnovat će se povjerenstvo jer netko mora koordinirati procesom. To je posao za tim, a ne za jednu osobu”, dodaje.
Rijeka je već uvela građanski odgoj, a pomoć su ponudili i Zagrebu. Bakić kaže da, ako su tuđa iskustva dobra, rado će ih koristiti te dodaje da njihovu pomoć nisu odbili.
“Riječki projekt prepoznat je i izvan naših granica. I neki članovi paltforme Možemo! su čelni ljudi tog projekta u Rijeci. Riječani su nudili svoj program kao paket. Nije se radilo o odbijanju sadržaja. Željeli smo program obogatiti i dati mu lokalni kolorit. Zagreb je u političkom smislu nešto sasvim drukčije. To je finesa. Želimo si dati priliku i sami napisati kurikulum te koristiti pozitrivna iskustva iz Rijeke”, rekao je.
Navodi da su svjesni da već treća vlada u nizu tretira građanski odgoj kao vrući krumpir, a komentirao je i izjavu ministra obrazovanja koji kaže da se građanski odgoj u školama već podučava kroz međupredmetne teme.
“Sve te HDZ-ove vlade tretiraju uvođenje građanskog odgoja kao vrući krumpir. Trenutno imamo taj krumpir narezan na kriške koje ne ispunjavaju svoju svrhu”, govori.
Ističe da uvođenje građanskog odgoja kroz međupredmetne teme nije adekvatno rješenje. “Ne zadovoljava ni u opsegu ni u formatu ni u sadržaju. Što se tiče kritika s desne teme, ključna razlika je pitanje uključivosti ili isključivosti. Što se nas tiče, sve treba biti na stolu, i u smislu programa i u smislu sadržaja. Problem je što neki s desne strane neke sadržaje ne žele vidjeti u programu, to je sve”, poručio je Bakić.