ivan selak:

Bez ozbiljne obuke, ukrajinski piloti će u F-16 biti kao glineni golubovi

23.08.2023 u 11:43

Bionic
Reading

Bivši pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, umirovljeni brigadir Ivan Selak za N1 je komentirao ukrajinsku nabavu borbenih lovaca F-16 američke proizvodnje

Selak je izrazio skepsu prema očekivanjima da će nabava F-16 bitno utjecati na ravnotežu snaga na bojištu u Ukrajini

'Dolazak zapadnih zrakoplova u Ukrajinu nije baš toliko jednostavan koliko se to čini i kako i sami Ukrajinci o tome govore. Naravno, zrakoplovi će biti tu da pomognu u zaštiti ukrajinskog neba koje uglavnom kontroliraju Rusi, i to stalnim gađanjem krstarećim projektilima i bezposadnim letjelicama', rekao je Selak. Kaže kako ukrajinski piloti imaju iskustva s avionima tipa Su-27, za čije upravljanje pilot također treba imati vještine, ali da vještine nisu jedini faktor koji je bitan u upravljanju avionima F-16, donosi N1.

'Piloti mogu vrlo brzo letjeti s F-16, no borbeno ga upotrijebiti, za to vam treba vrijeme. Trebaju vam sati kvalitetnog naleta, a nije bitna ni samo količina naleta koju ti piloti imaju. Pouzdano znam da ni količina ni kvaliteta naleta ukrajinskih pilota nije baš na nekom zadovoljavajućem nivou, za razliku od Zapada. To važi i za ruske pilote, njihova količina naleta nije ni blizu razine američkih pilota', rekao je Selak koji je prije desetak godina neko vrijeme proveo u Ukrajini testirajući hrvatske avione MiG-21 koji su remontirani u tamošnjem zrakooplovno-tehničkom zavodu.

Nizozemski F-16
  • Nizozemski F-16
  • Nizozemski F-16
  • Nizozemski F-16
  • Nizozemski F-16
  • Nizozemski F-16
    +16
Nizozemski F-16 Izvor: EPA / Autor: Robin van Lonkhuijsen

'Bit će to veliki problem za Ukrajince. Nisu to nadnaravni piloti pa da će za šest mjeseci F-16 biti borbeno upotrebljiv. Da, možeš ti njega koristiti već nakon mjesec dana na tom avionu, ali bit ćeš kao glineni golub koji će biti srušen već brzo nakon polijetanja. Da bi ozbiljno koristio taj avion, da bi se pilot upoznao s tim mogućnostima, potrebno je nekoliko stotina sati kvalitetnog naleta na tom avionu. Da biste ga zaista svrsishodno upotrijebili, proći će najmanje dvije ili tri godine', kazao i naglasio da 'superiorni ruski avioni' Ukrajincima i dalje predstavljaju izazov.