Pitate se zbog čega velika riba poput Blizzarda odlučuje izdavati besplatne igre? Pročitajte i saznajte u novoj Gamereport Temi Tjedna!
Free to play. Zvuči zanimljivo, zar ne? Čini se kako velik broj naslova u zadnje vrijeme prati ovaj interesantni platni model. Nije niti čudno, s obzirom da svi mogu gledati u smijeru Riot Gamesa i njihovog bestselera League of Legendsa - igre koja je nadmašila sva očekivanja i postala najpopularniji naslov na planeti.
Razlozi zbog kojih Riot Games i Tenzent radosno trljaju ruke rezultat je višegodišnjeg planiranja i pametnog iskorištenja platnog modela koji to zapravo nije. Free to Play je, kao što svi jako dobro znate, sve osim besplatnog. Međutim, ono što ga čini jedinstvenim je to što igre koje ga koriste čini - pristupačnima. League of Legends, Dota2 i Smite igre su koje čeka velika budućnost. Osim što sve spadaju u područje izraženo zaraznih naslova, one su korisnicima dostupne bez nepotrebnih recenzija. Za njih ne trebate odvagnuti hoćete li ih kupiti. Ne trebate razmišljati hoće li vam investicija utjecati na mjesečni budžet. Kvragu, ne trebate pitati curu da vam igru kupi za Božić. Te igre dostupne su jednim klikom i ne koštaju vas apsolutno ništa. Dobro, barem na prvi pogled.
Cijena free to playa daleko je od besplatne. Sve ove firme na neki način zarađuju novac. Realno, da samo rade igre i ne očekuju profit, brzo bi propale. Na čemu se, pitate se, besplatne igre održavaju? Na mikrotransakcijama, dragi čitatelju. Na sitnim parama koje udijelite za kozmetički dodatak ili bonus za iskustvo. Za premijski account koji vam daje 50% više iskustva ili čini vašeg avatara jedinstvenim. Ljudi su, ironije li neviđene, dosta tašta stvorenja. I igre koje najviše volite zato jer su besplatne, na tome znaju najviše zaraditi. Hoćete li svima dati do znanja da igrate ovu igru dulje od njih? Da sa upravo ovim likom igrate godinama i da su doslovce naj***li samim time što su ušli s vama u partiju? Mala investicija od 50 kuna i uspjeli ste.
Međutim, svi znamo da to ne staje na 50 kuna. Kroz tri, četiri tjedna doći će novi lik i jednostavno vam se ne da trošiti valutu unutar igre kako biste ga kupili. Nema problema, pljusnite još jednu pedesetku i dobiti ćete ga zajedno sa posebnom teksturom/skinom. Shvaćate li kamo idemo s ovime? Porazna i zapravo zapanjujuća činjenica je da sve igre koje se nazivaju besplatnima spadaju u najskuplje videoigre ikad. Svatko tko godinama iz dana u dan igra LoL ili Dotu2 ili što god može vam posramno potvrditi kako je na igru bacio barem dva puta više nego što košta "standardni naslov" u dućanu. I dragi čitatlji, tako vam je sa svime.
I onda se, čitamo na našoj facebook stranici, ljudi čude kako Blizzard počinje raditi "ta sranja od free to play igara". Iskreno, Blizzard jako dobro zna što radi. Njihova dva nadolazeća naslova ciljaju na tržišta koja imaju najveći potencijal zarade, a to su MOBA tržište i CCG, odnosno Collectable Card Game tržište. I ironično, ne radi se o lošim igrama. Zapravo, iz našeg iskustva sa nadolazećin Hearthstoneom, Blizzard na rukama ima takav magnet za novac da nam se vrti u glavi. Hearthstone je, u slučaju da niste znali, brza kartaška igra u kojoj možete, ali i ne morate, kupovati boostere s kartama i to po cijeni od oko dva i pol eura za 2 bustera. Nitko nije glup da 20 kuna da za 2 bustera (osim autora ovih redaka), jasno. Međutim, kako cijena ide gore, tako pada i pojedinačna cijena boostera. I znate što? Youtube je KRCAT videima ljudi koji otvaraju po 50 paketića odjednom.
Slična situacija desiti će se i sa Heroes of The Storm, MOBA akcijskom igrom koju je Blizzard opširnije demonstrirao na ovogodišnjem Blizzconu. Heroes of The Storm imati će platni model kao i sve popularne MOBA igre i iskreno, tu im ništa ne nedostaje. Ono što HoTS čini jedinstvenim je njegov identitet. Apsolutno sve ostale igre u žanru imaju relativno slab dizajn likova. HoTS je doslovce krcat herojima koje je velik broj igrača zavolio igrajući Blizzardove druge naslove. I iz prve ruke mogu vam reći kako znam barem pet ljudi koji su ga spremni zaigrati samo zato jer u njemu možete igrat Kerriganku i Diabla. Drugim riječima, keč kod ove igre je njezina prvotna privlačnost kombinirana sa klasičnom igrivošću MOBA za koje apsolutno svi znamo da su , pa, zarazne kao sam vrag. Ubacite u to besplatan download, mogućnost kupovanja skinova i heroja, te pred sobom ćete imati već odigrani scenarij kojem smo svjedočili tijekom popularizacije League of Legendsa.
Pristupačnost besplatnih igara garantira i potencijal za velik broj turnira, što je jasno. Također, zbog svoje online prirode, sve spomenute igre imaju jaku socijalnu komponentu. Mislim, dalo bi se o tome razglabati još dosta dugo, no u ovom članku to ni nije poanta. Bitno je istaknuti kako firma koja je navikla na milijunske mjesečne zarade zbog nekog razloga odlučuje raditi zarazne "besplatne" igre. Milijuni i besplatno. Nema baš puno logike, a? Ako razmislite još jednom, nekako nam se čini kako ćete zauvjek promijeniti mišljenje o pojmu besplatne igre. Nema đabe ni kod stare babe, kažu. Mi se slažemo!