Predsjednik Saveza kuhara mediteranskih i europskih regija Miroslav Bogdanović tvrdi da će se, prema njegovim saznanjima, mnogi vlasnici ugostiteljskih objekata vjerojatno odlučiti na privremeno zatvaranje svojih lokala
Bogdanović. koji je i sam vlasnik poznatog restorana Arkada. navodi da će vlasnici svoje ugostiteljske objekte opet otvoriti tek kada se fiskalizacija uhoda i kada se riješe svi problemi. Mada je malo prije kraja godine Hrvatska udruga ugostitelja uspjela utjecati na Ministarstvo financija i Poreznu upravu da u prva dva mjeseca ne budu rigorozni prilikom kažnjavanja onih ugostitelja koji ne uspiju do kraja provesti fiskalizaciju, Bogdanovićeve tvrdnje su uvjerljive.
On je zadovoljan što se strukovna organizacija uspjela izboriti da ih se ne kažnjava prva dva mjeseca, ali svejedno mnogi od njih neće riskirati plaćanje kazne.
'S obzirom da je fiskalizacija uvedena na brzinu, sustav još nije dobro organiziran. U osnovi, mi podržavamo fiskalizaciju i mislimo da će ona uvesti neophodan red u poslovanje, ali još nisu riješeni bitni problemi primjerice kupovina ribe ili robe s tržnice. Šteta je što se ugostitelji smatraju najvećim kriminalcima i što ih se gleda kao crne ovce. Problema s pojedincima je bilo, no prava istina je da mi svi skupa već duže vrijeme dišemo na škrge', rekao je Bogdanović.
Od 1. siječnja je smanjena i stopa PDV-a u ugostiteljstvu i turizmu na 10 posto, što bi trebalo dovesti do smanjenja cijena. Mada je još rano za prosudbu je li došlo do tog smanjenja, tek je drugi dan fiskalizacije i nove stope PDV-a, mnogi sumnjaju da će se cijene u kafićima i restoranima zaista smanjiti. Miroslav Bogdanović pak tvrdi da će do smanjenja cijena ipak doći zbog konkurentnosti na tržištu.
On smatra da je osnovni problem u tome što imamo europske cijene pri nabavi i prodaji, ali ne i europske plaće. Kava u našim kafićima košta od 10 do 12 kuna, slično kao u Europi, primjerice u Italiji ili Francuskoj, no naše plaće su višestruko niže od europskih.
'Ugostitelji još uvijek imaju prostor od 15 do 20 posto cijene u kojem mogu spuštati ili dizati cijene. Zbog žestoke konkurencije će biti prisiljeni ubirati manje marže, što će na kraju sigurno rezultirati pojeftinjenjem', tvrdi Bogdanović.