Na covid karti smo trenutno narančasti, a ministrica turizma Nikolina Brnjac se nada da će tako i ostati. Dodala je da i ako dođemo u crveno, situacija se od lani promijenila. Naša tržišta su donijela određena pravila i točno se znaju protokoli prilikom putovanja, što ih olakšava, i zemlje koje su bile u crvenom, imale su turiste, a Njemačka i Austrija nas gledaju po županijama, što nam je prednost, smatra Brnjac
'S obzirom na značaj turizma u BDP-u Hrvatske, krajem prošle godine smo se počeli pripremati tako da smo uključili sva strukovna udruženja u turizmu u jedan savjet kako što bolje pripremiti ovu sezonu. Njima smo prezentirali i projekt "Stay safe in Croatia" jer je ideja bila pokazati da smo se ozbiljno pripremili za ovu godinu, za sve dionike u turizmu', rekla je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta u Otvorenom HRT-a komentirajući ovogodišnje uspješne rezultate u turizmu.
Osvrnula se na sastanak u Opatiji, na inicijativu premijera Andreja Plenkovića, gdje su razgovarali o svemu što je do sada napravljeno i kako dalje nastaviti.
Približavamo se, po brojkama, rekordima iz 2019., i smatra da svi možemo biti zadovoljni.
Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, smatra da nema turističkog djelatnika u Hrvatskoj koji nije zadovoljan ovom sezonom.
'Uvijek može bolje, nažalost, predsezonu nismo imali', dodaje.
Ostojić ističe da je mnogo bolje moglo biti odrađeno pitanje tržišta radne snage i izdavanje radnih dozvola, to nije izazov samo u Hrvatskoj, nego i u drugim turističkim zemljama. Vjeruje da će 2022. biti bolja od ove, ali moramo učiniti ozbiljne promjene.
Sean Lisjak, predsjednik udruženja marina pri HGK, bio je optimističan uoči sezone, očekivao je veliki uspjeh nautičkog turizma, pokazao se da u trenucima epidemije pruža osjećaj sigurnosti, osame i izolacije. Priznaje kako nisu očekivali toliko dobru sezonu, procjenjuju da bi u nekim segmentima mogli preteći 2020.
Govoreći o popularnosti mega jahti, Lisjak je istaknuo da je do 1.8. bilo oko 35.000 produženja vinjeta i upisa brodica, ali da će prave podatke tek imati.
'Svi su zadovoljni', dodaje.
'Situacija u Zagrebu nije tako dobra kao u ostalim dijelovima Hrvatske, sada smo na 45 posto ostvarenih noćenja iz 2019., no kolovoz daje nadu da idemo prema još boljim rezultatima', rekla je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba.
Smatra da interes za Zagrebom postoji, iako je on tradicionalno avio destinacija. Ovo ljeto, dodaje, ima mnogo Francuza. Koreanaca nema kao prethodnih godina, nada se da će se vratiti sljedeće godine. Na drugom mjestu po noćenjima su, rekla je, gosti i SAD-a. Gosti duže ostaju i čini joj se da se počinju mijenjati njihove navike.