Policija je objavila fotografije s mjesta gdje su pronađeni do sada uočeni ostaci zrakoplova cessna koji je pao prošlog četvrtka. Fotografije su snimili pripadnici specijalne policije koji su i otkrili mjesto pada zrakoplova
Nakon šest dana potrage za nestalom cessnom, djelatnici specijalne policije pronašli su ostatke zrakoplova u utorak oko 11,15 sati na oko 1250 metara nadmorske visine u vrtači Smrčevac kod mjesta Vagan na sjevernoj strani Velebita. Riječ je o miniranom i vrlo nepristupačnom terenu, a zasad su pronađeni dijelovi sjedala i rep zrakoplova.
Istražna sutkinja gospićkog suda Matilda Rukavina kazala je za Večernji list da su je o pronađenim dijelovima tijela obavijestili iz PU ličko-senjske.
'Riječ je o miniranom i teško pristupačnom području i tek bismo sutra mogli izaći na teren. Ovlasti sam dala policiji, a pronađene dijelove tijela poslat ćemo u Zagreb u Zavod za sudsku medicinu na identifikaciju i eventualnu obdukciju', izjavila je sutkinja Rukavina.
Očito je da je zrakoplov cessna 303 T udario u vrh Velebita, piše Slobodna Dalmacija. Zrakoplov je bio u oblaku i bila je gusta magla, a njegova brzina je bila oko 260 kilometara na sat. Na tom području kontrola leta ne vodi zrakoplov, nego mu daje samo one podatke koje pilot traži od kontrole leta.
Ovaj tip zrakoplova je bio opremljen za instrumentalno letenje, a sličan slučaj se dogodio prije nekoliko godina i na Plitvicama, kada su pala dva mađarska zrakoplova, koja su također bila u gustoj magli i oblacima. Loša vidljivost očito je krivac za ovu tragediju, rekao je Dinko Vodanović, glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće u Hrvatskoj.
Prema Vodanovićevim riječima, pilot nije imao ni trenutka vremena kako bi izbjegao udarac u Velebit jer je bio u oblaku, a kada je vidio stijenu ispred sebe, već je bilo kasno.
'Prvo smo naišli na spužvu kod neke šume, a tek kasnije na sve ostalo. Avion je udario u greben i očito se raspao u tisuću komada. Najveći dio aviona odnosno ostatak je sjedalo, onda možete zamisliti koliki su ostali dijelovi. Komadi su se raspali uokolo najmanje 150 metara', rekao je Zdravko Delač, pripadnik specijalne policije iz Rijeke, za Večernji list
Vodanović je izjavio da će na mjesto pada ići samo specijalne snage, a o tome kada će se i kako izvući olupinu cessne rekao je da će on do olupine moći doći tek u svibnju kada okopni snijeg.
Tijekom daljnje pretrage Velebita oko 16 sati došlo je do pokretanja lavine koja je zatrpala Hrvoja Kamenjarina (42), pripadnika Specijalne policije MUP-a. Nesretni specijalac, inače iskusni alpinist, pritom je zadobio teške tjelesne ozljede, a riječ je o prijelomu desne natkoljenične kosti. Lavina se pokrenula kada se policajac pokušao kroz duboki snijeg probiti do tijela stradalih pilota, te su on i mrtvi piloti ostali odsječeni.
Puna dva sata kolege specijalci s alpinističkom opremom su se probijali kako bi spasili kolegu, jer da ga je uhvatio mrak njegova bi sudbina bila neizvjesna. Transport stradalog Kamenjarina nije bio moguć zrakoplovom jer se nad najvišim predjelima Velebita spustila magla i pada snijeg, pa je specijalac u zadarsku bolnicu, gdje će biti operiran, stigao oko 19.30 sati u stanju laganog šoka.
Ante Petković, tehničar hitne medicinske pomoći iz Gospića, koji je došao u kombiju s ozlijeđenim specijalcem, kazao je kako je Kamenjarin za njega pravi heroj jer je spasio sedmoricu svojih kolega.
'Prepričao mi je da se to dogodilo na sjevernom dijelu Velebita na predjelu Visočica-Papuča. Rekao je da ga je lavina nosila 100 metara između stabala. On je bio posljednji u nizu i bio je okrenut leđima i nekako je uspio spasiti svojih sedam kolega. Hitnoj pomoći trebalo je između sat i 45 minuta do 2,5 sata da dođu do njega, a kolege su mu u međuvremenu imobilizirale nogu i čekali da dođe hitna', kazao je Petković.
U cessni koja je nestala u četvrtak popodne nalazili su se piloti i instruktori sesvetskog Aerokluba "Ban" Gerd Govejšek (63), Walter Aleksandar (49), Miljenko Bartolić (61) i Zvonko Kelek (68).