PROJEKT NENADA BAKIĆA

Croatian Makers robotička liga dodijelila priznanja najboljim učenicima

20.06.2017 u 17:03

Bionic
Reading

Nagrade Croatian Makers lige u koju je uključeno više od 360 škola i drugih ustanova u Hrvatskoj te 8 tisuća djece i 1.800 doniranih edukativnih robota u natjecanju koje je podijeljeno u dvije kategorije - za djecu od 1. do 5. te 6. do 8. razreda osnovne škole, dodijeljene su u utorak uspješnim momčadima u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu.

Dodjeli nagrada nazočili su hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, britanski veleposlanik u Hrvatskoj Andrew Stuart Dalgleish te šef Instituta za razvoj i inovativnost mladih – IRIM Nenad Bakić.

Predsjednica Republike Grabar Kitarović kao pokroviteljica lige, istaknula je potrebu za novim osnovnoškolskim obrazovanjem. Projekt pokazuje, naglasila je, kako je u Hrvatskoj moguće zajedništvo kad su u pitanju obrazovanje i budućnost naše djece.  Napomenula je da se Bakićev prijekt proširio i na BiH i Srbiju te ocijenila kako je riječ  o jedinstvenu filantropskom pothvatu.

 Šef Instituta za razvoj i inovativnost mladih – IRIM Nenad Bakić rekao je da je njegov projekt simbol tehnološkoga napretka i uključivosti te ocijenio kako je to pokazatelj da je obrazovanje budućnost.  Ističe kako je ovo poseban projekt s oko 4500 edukativnih robota koji prema našem sustavu u tri zemlje aktivno, ravnopravno uključuje velik broj djece.

 Croatian Makers je projekt udruge Instituta za razvoj i inovativnost mladih – IRIM   Kao jedinstven projekt Croatian Makers je robotička liga s više od 360 uključenih škola i drugih ustanova, a u nju je uključeno 8.000 djece i 1800 doniranih edukativnih robota.  Liga se proširila u Srbiju, gdje je nakon inicijalne donacije IRIM projekt do kraja financirao UNDP kao i u BiH  U ovoj školskoj godini održana su dva natjecanja, jedno fizičko i jedno online kolo. Ukupno je sudjelovalo preko 1500 učenika i učenica ,a danas su proglašeni pobjednici i dodijeljene su im nagrade.

 Pet najboljih ustanova pozvano je na WER – Otvoreni Kup Hrvatske – međunarodno natjecanje iz robotike i programiranja čija pobjednička ekipa će sudjelovati na središnjem svjetskom natjecanju u Šangaju.

Ministrica Divjak nakon svečane dodjele nagrada Croatian makers lige je izjavila kako obrazovanje, znanost i tehnologija moraju biti iznad rovovskih i ideoloških podjela, a ministarstvo će pokušati dobiti što više sinergijskih efekata.

Croatian Makers robotička liga dodijelila priznanja najboljim učenicima
  • Croatian Makers robotička liga dodijelila priznanja najboljim učenicima
  • Croatian Makers robotička liga dodijelila priznanja najboljim učenicima
  • Croatian Makers robotička liga dodijelila priznanja najboljim učenicima
  • Croatian Makers robotička liga dodijelila priznanja najboljim učenicima
  • Croatian Makers robotička liga dodijelila priznanja najboljim učenicima
    +4
Croatian Makers robotička liga dodijelila priznanja najboljim učenicima Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Croatian Makers

Ovakve inicijative, zapravo pokreti koji su masovni su inspirativni, ali i iznimno važni za motivaciju, odnosnu za to da učenici budu oni koji će inicirati promjene, rekla je Divjak.

Smatra kako je važno je da ministarstvo vodi sustavnu politiku tako da ni jedno dijete ne bi zaostalo u pristupu tehnologiji niti novim znanjima  i vještinama.

Istaknula je kako rad Bakića i njegova instituta daju rezultate, što pokazuje kako trebamo osigurati da djeca imaju pristup visokom obrazovanju. Tu posebno ističem, kaže Divjak, projekt stipendija za STEM (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) područje, preko kojeg bi u petogodišnjem razdoblju trebalo razdijeliti 15.000 stipendija. Takav je projekt kompatibilan e-školi koju vodi Carnet, napomenula je.

Moramo biti uključivi jer jedino uključivost i zajednički rad, smatra ministrica, daju rezultate koji će biti takvi da ni jedno dijete ne zaostane, a sva djeca imaju jednaku prigodu.

Ocijenila je kako djeca imaju interesa za STEM područje, a problem su odrasli koji nisu uspjeli djeci približiti što je to STEM. Trebat će krenuti jako rano, pa su zato i ovaj projekt i inicijativa jako važni, rekla je Divjak dodavši kako se s takvim radom praktički kreće još u vrtićima.