Uz podršku Hrvatskog Telekoma nastao je globalno kompetitivan projekt koji Hrvatskoj pomaže u preskakanju digitalnog jaza, rekao je suosnivač Croatian Makersa Nenad Bakić
Hrvatski Telekom (HT) i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) - Croatian Makers predstavili su nacionalni učenički projekt temeljen na tehnologiji interneta stvari nazvan Internet of things (IoT) u hrvatskim osnovnim školama 2016., a realiziran u sklopu HT-ova donacijskog natječaja Zajedno smo jači.
Projekt su predstavili Boris Drilo, član Uprave HT-a za tehniku i informacijske tehnologije, i Nenad Bakić, suosnivač IRIM-a. 'Digitalne vještine važne su za digitalnu preobrazbu društva. Danas one podrazumijevaju kreiranje dodane vrijednosti, a mi se u sklopu ovog projekta bavimo time u školama. Postavili smo dobar temelj, tehnologija je zrela, nastali su edukacijski materijali... Samo je nebo granica toga što sve možemo napraviti', rekao je Drilo.
Projekt je uključio više od 450 učenika iz 55 osnovnih škola i udruga diljem Hrvatske te im je omogućio pristup naprednim digitalnim tehnologijama kao što su IoT i Logo. Uz učenike, edukaciju o tehnologijama koje postaju nezaobilazne u razvoju novih proizvoda i usluga prošlo je i više od 60 učitelja u osnovnim školama diljem Hrvatske.
Projekt će obuhvatiti još 400 srednjoškolaca
Učenici od prvog do osmog razreda pod vodstvom svojih mentora upotrebljavali su tehnologije kako bi na inovativan način pristupili rješavanju stvarnih problema koje su sami identificirali u svojoj okolini.
U sklopu projekta razvijeno je više od 70 zanimljivih i inovativnih projekata, kao i preko 70 edukacijskih materijala koje će mentori koristiti u nastavku rada s učenicima.
Projekt se nastavlja pa će radionice što će se u narednim mjesecima održavati u školama koje nisu do sada sudjelovale u projektu obuhvatiti dodatnih 400-tinjak osnovnoškolaca.
Izabrane radove predstavili su učenici i njihovi mentori. U Osnovnoj školi Savski Gaj izradili su potpuno automatizirani spremnik za recikliranje baterija, uređaj koji broji ubačene baterije i na taj način podržava za okoliš vrlo važan proces zbrinjavanja i recikliranja baterija.
U istom projektu 35 škola
U Osnovnoj školi Dvor, suočeni s poplavama u svom kraju, pozabavili su se mjerenjem vodostaja rijeka i sustavom dojave porasta vodostaja. Osmislili su i izradili potpuno funkcionalan uređaj za praćenje vodostaja i zaštitu od poplava koji šalje poruku u slučaju porasta vodostaja.
U Osnovnoj školi Stubičke Toplice napravili su projekt zvona za osobe s oštećenjem sluha, a predstavljeni su i radovi temeljeni na tehnologiji Logo, kojima su učenici koristeći računalne algoritme iscrtavali primjerice tvrđavu Brod, čarobne mnogokute te cvjetnu livadu i Probot.
Posebno je istaknut kolaboracijski projekt u kojem je istovremeno sudjelovalo više od 35 osnovnih škola, a u kojem su se učenici diljem Hrvatske povezali i pronašli način da zajedno, spajajući znanje i tehnologiju, pozitivno utječu na svoju okolinu.
Projekti korisni za cijelo društvo
U sklopu projekta učenici su u svojim sredinama postavili uređaje za mjerenje temperature i pomoću IoT tehnologije povezali sve uređaje centralnom aplikacijom koja u realnom vremenu prikuplja i ažurira podatke. U slučaju promjene temperature okoliša aplikacija omogućuje paljenje ili gašenje svjetala u njihovim školama.
Rad aplikacije je prezentiran uživo pa su tako Drilo i Bakić jednim klikom upalili svjetla u 35 osnovnih škola.
'Internet stvari jedna je od trenutno najznačajnijih tehnologija koja se intenzivno razvija. Prednost tehnologije je to što omogućuje djeci izradu koncepata koji su stvarno upotrebljivi i korisni, poput raznih rješenja za pametne kuće i pametne gradove.
Ovim projektom demonstrirali smo to da učenici korištenjem tehnologije i naprednih znanja zaista mogu napraviti nešto konkretno i korisno za svoje sredine i čitavo društvo.
Primjerice, kolaboracijski projekt omogućio je ekološka mjerenja u realnom vremenu na čitavom teritoriju Hrvatske te mogućnost reakcije u slučaju varijacija u temperaturi.
Uvjeren sam da ovakvim projektima mlade možemo motivirati za odabir STEM zanimanja. Zasadili smo šumu, pokrenuli globalno kompetitivan projekt koji Hrvatskoj pomaže u preskakanju digitalnog jaza', rekao je Nenad Bakić.